• סיאט ליאון התחדשה בפעם הרביעית בתולדותיה, שוב על בסיס פולקסווגן גולף
  • בשלב ראשון תגיע לארץ רק גרסה אחת בשתי רמות גימור
  • המחיר מתחיל ב-135 אלף שקל, כ-6,000 שקלים יותר מהדגם היוצא
רביעית בשושלת: זהו דור רביעי בשושלת המשפחתית הקומפקטית של סיאט, המבוססת כבעבר על פלטפורמה ומכלולי הנעה של פולקסווגן גולף החדשה (דור 8) שהגעתה לישראל מתעכבת בינתיים. הלאון תשווק כאן רק במרכב האצ'בק עם חמש דלתות, בעוד קודמתה שווקה גם במרכב סטיישן שימושי. היא ארוכה ב-8.5 ס"מ עם בסיס גלגלים ארוך ב-5 ס"מ בהשוואה ללאון היוצאת, נתונים האמורים להבטיח מרחב מחיה משופר ליושבים מאחור.
היצע המנועים יוגבל ל-1.5 ליטר המוגדש בלבד, בשלב ראשון עם הספק שנותר 150 כ"ס כבעבר, כעת עם סיוע של מערכת היברידית קלה (48V) לצמצום צריכת הדלק ופליטת המזהמים ותיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד שנותרה ללא שינוי. הזינוק אורך כעת 8.4 שניות, עשירית שניה כתוצאה מעליה של כ-100 ק"ג במשקל העצמי.
בעוד כארבעה חודשים (אפריל 2021) תנחת כאן גם לאון עם מנוע 2.0 ליטר חזק יותר (190 כ"ס) שתעלה 166 אלף שקלים וביוני תצטרף גם קופרה ספורטיבית. לקראת סוף השנה עשויה להגיע גם גרסת בסיס עם מנוע שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר (110 כ"ס) ותג-מחיר נמוך יותר.
יותר בטיחותית מאודי A3: הלאון זכתה לאחרונה בציון של חמישה כוכבים בטיחות תוך שהיא גוברת על האחות היקרה והיוקרתית מבית אודי (A3). מערכות הבטיחות שיוצעו בה כוללות כציוד תקני בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ובקרת שיוט אדפטיבית, בעוד גרסת FR הבכירה מוסיפה גם התרעת שטח מת.
רשימת האבזור בגרסת הבסיס כוללת מסך מגע בגודל "8.25 עם מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, מנופי שליטה ידנית בהילוכים, חלון שמש וחישוקי "17 קלים. ה-FR (ב-153 אלף שקל, התייקרות של 8,000 שקלים) מוסיפה מסך מגע גדול יותר ("10), לוח מחוונים דיגיטלי, חישוקים קלים גדולים יותר ("18) וכיול מיתלים נוקשה יותר עם הנמכת מרכב ב-1.5 ס"מ.
מה אנחנו חושבים: בעוד מרבית מותגי הרכב סובלים ממשבר הקורונה, סיאט מזנקת מבחינת מכירות עם צמיחה של 15%, יותר מכל מותג אחר בעשירייה המובילה בישראל. כל זאת מבלי שחידשה כמעט דבר מבחינת היצע הדגמים. עם הלאון החדשה היא צפויה להמשיך ולגדול עוד יותר, למרות תג המחיר הגבוה במפתיע. אולי כזה שמעיד על מחירה הצפוי של גולף 8 החדשה. אם זו האחרונה תתייקר עוד יותר עשויה סיאט לצאת נשכרת ולשאוב גם ממנה לקוחות.