בקצרה:
  • הונדה ישראל מלקקת את פצעי 2020 ותציג HR-V חדש
  • רכב הפנאי ישווק רק עם מנוע היברידי ואבזור בטיחות עשיר
  • היבואנית לא יודעת להעריך מתי יגיע, לתג המחיר משמעות גדולה
פעם שלישית: הונדה הציגה את ה-HR-V הראשון בסוף שנות ה-90 והרבה לפני שהקטגוריה הפכה פופולארית. אבל ייצור הרכב הייחודי הופסק ב-2006 בגלל נתוני מכירות נמוכים שהפכו את ייצורו ללא כדאי. הונדה החליטה ללכת לכיוון אחר ובמקום לפתח מהייסוד רכב פנאי, השתמשה בבסיס של הג'אז היוצאת והחייתה את השם מחדש ב-2013 עם ה-HR-V הנוכחי. אלא שגם הוא לא ממש הצליח, בעיקר בגלל תג-מחיר גבוה משמעותית מהמקובל בקטגוריה.
כיום הונדה נמצאת במצב לא מעודד, עם נפילה של יותר מ-50% במכירות במהלך 2020 על רקע ירידה כללית של כ-15%. הסיבה לכך היא היצע דגמים מצומצם יחסית בעיקר בקטגוריות נחשקות של רכבי פנאי, אך שוב, גם תגי מחיר גבוהים מדי. הדגם החדש אמור לסייע בכל אלה.
3 צפייה בגלריה
הונדה HR-V
הונדה HR-V
הונדה HR-V הראשון
סיוע חשמלי: כמו הדגם היוצא, גם החדש יבוסס על ג'אז (עדכנית, דור רביעי) ולכן יצויד באותה יחידה היברידית מתקדמת המשלבת בין שני מנועים חשמליים, האחד אחראי להנעה והשני מחובר למנוע בנזין ומשמש לטעינה. מנוע הבנזין מתחבר ישירות לגלגלים ללא תיבת הילוכים במהירות שיוט. לדברי הונדה מדובר במערכת הנעה יעילה יותר ממערכות היברידיות מוכרות, המשלבת יתרונות יעילות של מנוע חשמלי, לרבות זמינות הכוח, עם משקל עצמי נמוך יותר בהיעדר תמסורת.
מה עוד אנחנו יודעים עליו: הונדה פרסמה רק שתי תמונות כקדימון שלא חושפות הרבה מהעיצוב החיצוני, אבל מציינת כי הדגם יקרא באירופה e:HRV. ניתן לשער כי תא הנוסעים יהיה מודרני בהרבה מהדגם הנוכחי, וימשיך להציע את מנגנון הקיפול הייחודי לספסל האחורי Magic Seats.
גם אבזור הבטיחות ישודרג עם אותן מערכות אקטיביות מהסופר-מיני לרבות 10 כריות אוויר כולל אחת בין הנוסע לנהג. הג'אז העדכנית זכתה לציון מרבי של חמישה כוכבים במבחן הריסוק של EuroNCAP, וניתן לשער שזה יהיה המצב גם במקרה של רכב הפנאי.
מה אנחנו חושבים: הונדה, בעבר מהמותגים הנמכרים והמוערכים אצלנו, סובלת בשנים האחרונות מהיצע דגמים מיושן שלא מתעדכן בקצב הנוכחי של התעשייה. אז נכון שהונדה הייתה מחלוצות קטגוריית רכבי הפנאי עם ה-CR-V הראשון באמצע שנות ה-90, אבל חצי יובל לאחר מכן, ההיצע שלה כולל רק שני דגמים כאלה.
אין ספק ש-HR-V חדש ועדכני יכול לסייע לשיפור מצבה, בעיקר בזכות המנוע ההיברידי ייחודי. אבל הדגמים של הונדה נוחתים בישראל באופן כמעט קבוע זמן רב (מדי) לאחר השקתם באירופה, ולכן כאשר הם מגיעים סוף סוף, התחרות הישירה כבר התעדכנה שוב. ועוד לא דיברנו על תגי המחיר הגבוהים מהמקובל שמוצמדים להם כאן. אלא שני תחומים שהונדה חייבת להשתפר בהם אם היא לא מעוניינת להפוך למותג זניח בשוק. ה-HR-V יכול להיות זה שיעזור לה בכך, אבל הוא לא יוכל לעשות זאת לבד.