בקצרה:
  • יותר מ-100 אלף מכוניות נמסרו ברבעון הראשון, שיא כל הזמנים
  • הזינוק לעומת אשתקד עומד כבר על 18%
  • חלק מהמותגים רושמים עלייה של עשרות אחוזים
1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
100,047 כלי רכב חדשים עלו על הכביש בשלושת החודשים הראשונים של 2021 - עליה חדה של קרוב ל-18% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ושיא ישראלי למכירת רכב חדש ברבעון אחד. נתון מרשים זה לא כולל למעלה מ-5,000 כלי רכב דו-גלגליים, מוניות, אוטובוסים, משאיות ורכב פרטי שנמכר ביבוא אישי ומקביל, אשר מעלים את סך כלי הרכב החדשים שהצטרפו לכביש בשלושה חודשים הראשונים ליותר מ-110 אלף.
מובילת השוק היא עדיין יונדאי, עם גידול של 20% וקרוב ל-16 אלף מסירות ברבעון בודד - נתונים מרשימים במיוחד בהתחשב בעובדה שרב המכר טוסון יצא לגמלאות בסוף השנה שעברה, ומחליפו טרם נמכר כאן.
למעשה, יונדאי מכרה ברבעון בודד יותר כלי רכב מכפי שמכרו הונדה, סובארו, פולקסווגן, דאצ'יה, אופל ופורד גם יחד במהלך כל 2020, ורק שלושה מותגים אחרים (טויוטה, קיה וסקודה) מכרו במהלך 2020 יותר מכפי שהעלתה על הכביש בשלושה חודשים הראשונים של 2021. דומיננטיות נדירה בשוק הישראלי דווקא על רקע פריחתו עם יותר ויותר מותגים חדשים.
עליות בולטות נרשמו גם אצל טויוטה (23.7%+), מאזדה (39.2%+), סיאט (20.1%+), פיז'ו (59%+), סובארו (59.8%+), ג'יפ (80%), פורד (219%+) ואופל (207.9%+). שתי האחרונות זוכות להתעוררות מפתיעה, לאחר מספר שנות חולשה. לעומת זאת ולמרות הצמיחה הכללית הבולטת, יש מותגים שבכל זאת מציגים ירידה. כך במקרה של ניסאן שממשיכה לצנוח עם ירידה של יותר מ-4% או סוזוקי שמכרה היטב אשתקד ומציגה השנה ירידה של כ-14% תוך שהיא מאבדת את מקומה בעשיריה המובילה לאחר זמן רב. פולקסווגן והונדה ממשיכות לאבד גובה עם ירידה ניכרת של 24 ו-19 אחוזים בהתאמה.
אודי היא מובילת שוק היוקרה תוך עלייה נאה מאוד של 22%, בדומה למרצדס שאחריה. ב.מ.וו שהחלה את אשתקד באופן מהוסס רושמת זינוק של כמעט 100% במסירות. למעשה, כמעט כל שוק היוקרה צמח ברבעון האחרון ועליות בולטות נרשמו גם אצל וולוו, לקסוס, קדילאק ואחרות.

מי הכי נמכרת

את רשימת הדגמים הנמכרים ביותר בישראל ממשיכה להוביל טויוטה קורולה, אך תמהיל גרסאותיה השתנה באופן מעניין, שכן בשנה הנוכחית כ-20% מהקורולות שנמכרו היתה בתצורת סטיישן. האיוניק של יונדאי תופסת מרחק מסוים ממובילת הטבלה, ואילו הפיקנטו מתייצבת במקום השלישי ומנצלת את העובדה שלמתחרה המושבעת שלה - יונדאי i10 - אין מלאי מספק של רכבים בשל הירידה בכושר הייצור של המפעל הטורקי. יונדאי i20 שהוחלפה השבוע בדור חדש העלתה כמעט 4,000 כלי רכב על הכביש בשנתו האחרונה של הדור היוצא, רבים מהם במסגרת מכרז צה"ל.
רכב הפנאי הראשון ברשימה, קיה ספורטז', נמצא רק במקום השישי, אך הדבר מלמד בעיקר על ההיצע העצום של רכבי הפנאי בשוק, כמו גם על העובדה שדגמים חשובים רבים בקטגוריה יוחלפו בשנה הקרובה. בהם ניתן למנות את יונדאי טוסון, ניסאן קשקאי ואקסטרייל, מיצובישי אאוטלנדר והספורטז' עצמו.
הדגמים הנמכרים ביותר:
  • טויוטה קורולה, 5,115 מסירות
  • יונדאי איוניק, 4,038 מסירות
  • קיה פיקנטו, 3,794 מסירות
  • יונדאי i20 עם 3,738 מסירות
  • סקודה אוקטביה, 2,718 מסירות
  • קיה ספורטז', 2,715 מסירות
  • שברולט ספארק, 2,169 מסירות
  • מיצובישי אאוטלנדר, 2,174 מסירות
  • טויוטה יאריס, 2,105 מסירות
  • סקודה קודיאק, 1974 מסירות