• ה-e-ספרינטר החדש יוצע במספר תצורות ושלושה גדלי מצבר
  • טווח הנסיעה צפוי לעמוד על כ-300 ק"מ, פי 3 מהדגם הנוכחי
  • נחיתה בישראל צפויה ברבעון השלישי של 2021
היסטוריה של חשמל מסחרי: רכבים מסחריים עם מנוע חשמלי נקי מזיהום אינם דבר חדש. רנו הייתה הראשונה להציע את מאסטר Z.E. כמסחרית חשמלית ראשונה כבר לפני ארבע שנים והמתחרות, כמו פיז'ו, פולקסווגן, פיאט וגם מרצדס עצמה הציגו בשנתיים האחרונות גרסאות נקיות מזיהום למסחריות שלהם.
המשותף לכולן הוא טווח נסיעה צנוע, שעמד על פחות כ-150 ק"מ, והגביל באופן משמעותי את השימושיות. דווקא פורד, שהיתה האחרונה להציג מסחרית נקיה מזיהום, מציעה טווח נסיעה מרשים בטרנזיט החשמלי שעומד על כ-350 ק"מ. ומרצדס לא נשארה חייבת והתשובה שלה מגיעה כעת.
הדור הבא: ה-e-ספרינטר החדש שונה לחלוטין מהדגם שהוצג לפני כשנה. הוא מצויד במנוע חשמלי אחורי המחובר ישירות לגלגלים האחוריים ולכן הוא מאפשר כושר העמסה גבוה יותר מהדגם הנוכחי בעל הנעה קדמית, אם כי מרצדס לא פרסמה נתונים מלאים.
בעוד הדגם הנוכחי מוצע רק בתצורת וואן, החדש יוצע בכמה תצורות מרכב, לרבות טנדר חד-קבינה עם ארגז, שלדה המאפשרת יחידת אחסון מקוררת להובלת מוצרי מזון, ואן להובלת נוסעים עבור חברות התחבורה העירוניות וגם אמבולנס.
מרצדס גם תציע אפשרות בחירה בין שלושה גדלי מצבר המשפיעים על טווח הנסיעה. המצברים הגדולים יציעו כנראה טווח של כ-300 ק"מ בין טעינות, פי שלושה מבדגם הנוכחי.
מה אנחנו חושבים: מסחריות חשמליות להובלת סחורות או אנשים לא עשו (בינתיים) דרכן לישראל למרות יתרונותיהן הסביבתיים, בעיקר בגלל טווח נסיעה מוגבל. הספרינטר החשמלי החדש אמור לפתור את בעיית הטווח וגם לאפשר שימושיות גבוה יותר מבחינת יכולת העמסה ותצורת מרכב שונות.
השאלה הגדולה היא מה יהיה מחירו. שכן עלויות הייצור של רכב חשמלי גבוהות משמעותית משל רכב בעל מנוע בעירה פנימית. על מנת שכלים אלו אכן יצליחו, תידרש המדינה להעניק תמריצי רכישה והטבות לחברות שיפעילו אותם, אחרת הם יעדיפו להמשיך ולעשות שימוש במנועי סולר מזהמים.