האם מיזוג ענקיות הרכב פיז'ו-סיטרואן ופיאט-קרייזלר חיבוטל עקב השפעת וירוס הקורונה על תעשיית הרכב? לפי סוכנות הידיעות הצרפתית AFP המתבססת על מקורות מקורבים לעסקת המיזוג החשובה בעולם הרכב, הספקות באשר להיגיון בהשלמת המיזוג המתוכנן לכל המאוחר לתחילת 2021, אשר צפוי לכנס תחת קורת גג אחת מותגים כמו פיז'ו, סיטרואן, אופל, פיאט, אלפא רומיאו, ג'יפ ומזראטי, גדלים מיום ליום. כל זאת למרות שהצוותים המשפטיים של שני הקונצרנים ממשיכים בעבודתם.
1 צפייה בגלריה
פיז'ו-סיטרואן פיאט-קרייזלר
פיז'ו-סיטרואן פיאט-קרייזלר
פיז'ו-סיטרואן פיאט-קרייזלר
רק לפני כחמישה חודשים אישרו הנהלות הקונצרנים PSA (פיז'ו-סיטרואן-אופל) ו-FCA (פיאט-קרייזלר) את הדיווח הראשוני בוולו סטריט ג'ורנל, לפי הן עוסקות במשא ומצן מתקדם על מיזוג אפשרי וליצירת גוף משותף שיהיה לרביעי בגודלו בתעשיית הרכב אחרי פולקסווגן, רנו-ניסאן וטויוטה. מנכ"ל פיז'ו, קרלוס טווארס, אמור לעמוד בראש החברה הממוזגת ואילו מנכ"ל פיאט,-קרייזלר ג'ון אלקן, אמור לשמש בתפקיד היו"ר. אלא שכמו לא מעט עסקאות ענק, נגיף הקורונה מעורר שאלות באשר לכדאיות המהלך.
הדברים נוגעים בעיקר להערכות מוקדמות באשר לנושאים פיננסיים הקשורים לשתי היצרניות, ואשר היוו את הרקע להחלטה על המיזוג. לדברי אנליסטים בכירים, הערכות מוקדמות באשר להשקעות ששתי היצרניות נדרשות לבצע בשנים הקרובות בתחום החשמול למשל אך היצע הדגמים העתידיים בכלל, אינן נכונות עוד לאור ההתפתחויות האחרונות ויידרשו להבחן מחדש.
"הערך של כל אחת מהיצרניות שונה כעת, וכך גם הערכות עתידיות באשר לרווחים והפסדים, מכירות בשנה הקרובה וזו שאחריה, הכל חייב להבחן היטב מחדש ורק אז יוכלו שני הצדדים להחליט אם אכן יש מקום למיזוג הזה", אמר אנליסט בכיר. לדבריו, "ל-PSA ו-FCA אין עוד את הביטחון שהיה אפילו לפני כחודש ימים, באשר לרווח ממכירות עתידיות, נתח שוק, התחרותיות של ארסנל הדגמים ותכניות ייצור עתידיות".
דובר PSA הגיב לדברים בכך שאין כל שינוי בתכניות המיזוג בעוד שב-FCA בחרו שלא להגיב.