משפחת פיז'ו אישרה את המיזוג המוצע בין יצרניות הרכב פיז'ו-סיטרואן לפיאט-קרייזלר, כל מדווחות היום (ג') סוכנויות הידיעות. נציגי המשפחה המחזיקה במניות הקונצרן הצרפתי, כך דווח מקור המקורב לצדדים לרויטרס, אישרו את מזכר ההבנות שנחתם לפני כשישה שבועות (31.10) בין נציגי שני הקונצרנים. מאוחר יותר במהלך היום צפויות הנהלות שתי היצרניותהגדולות, להפגש במטרה לסכם את פרטי המיזוג הצפוי, אשר עשוי להפוך למציאות כבר מחר (יום ד'), לאחר שממשלת צרפת - המחזיקה ב-12% ב-PSA ונציגות בהנהלה - הסירה את התנגדותה למזכר ההבנות בכפוף למספר שינויים קלים.
1 צפייה בגלריה
פיז'ו-סיטרואן פיאט-קרייזלר
פיז'ו-סיטרואן פיאט-קרייזלר
פיז'ו-סיטרואן פיאט-קרייזלר
בהודעה לתקשורת אמר דובר משרד האוצר הצרפתי כי המיזוג "הגיוני במטרה לבנות גוף מנצח בסדר גודל עולמי שיהיה מסוגל להתמודד עם אתגרים מוטריים עכשווים". המיזוג אמור לאפשר לשני הקונצרנים להפוך ליצרנית הרכב הרביעית בגודלה בעולם ופוטנציאל מכירות משותף של כ-8 מיליון כלי רכב, והנהלה שתמוקם בהולנד. מותגי הרכב העיקריים במיזוג יהיה פיז'ו-סיטרואן-אופל בצד הצרפתי ופיאט-קרייזלר-ג'יפ-ראם מהצד האיטלקי-אמריקאי. מותגים נוספים של השתיים הם DS ווקסהול בצד הצרפתי, אלפא רומיאו, מזראטי ודודג' באיטלקי.
גם לפני כ-11 שנים עמד מיזוג שכזה על הפרק, אם כי PSA לא החזיקה אז בבעלות על אופל (אותה רכשה רק לאחרונה) ולפיאט לא היה כל קשר עם קרייזלר האמריקאית, המהווה כעת מקור הכנסה חשוב במיוחד עבור הקונצרן האיטלקי. גם אז אמור היה המיזוג להפוך את השתיים ליצרנית הרביעיתבגודלה בעולם, אם כי מספר כלי הרכב המשותף היה נמוך משמעותית ועמד על כ-6 מיליון. ynet פרסם כי העיתון האיטלקי "מילאנו פיננצה" דיווח שראש הממשלה האיטלקי דאז, סילביו ברלוסקוני, שוחח על כך עם עמיתו הצרפתי באותן שנים, ניקולא סרקוזי.