אחרי Ree אוטומוטיב (3.6 מיליארד דולר), אוטונומו (1.4 מיליארד דולר) וארבה (722 מיליון דולר), עוד חברת טכנולוגיית רכב ישראלית מתמזגת עם ספאק אמריקאי ותתחיל להיסחר בנאסד"ק. ואלנס, יצרנית השבבים מהוד השרון, הודיעה היום על מיזוג עם PTK Acquisition Corp, לקראת מעבר למסחר בנאסדק לפי שווי של 1.16 מיליארד דולר.
החברה, שמייצרת שבבים לתקשורת בין מערכות הרכב, תגייס במסגרת המהלך 240 מיליון דולר ותשתמש בכסף להרחבת הפיתוח והייצור. איש ממייסדי החברה ועובדיה לא ימכור מניות במסגרת המהלך.
ואלנס הוקמה ב-2006 כדי לייצר שבבים לתקשורת ווידיאו, אך נכנסה לתחום הרכב אחרי שזיהתה את הקושי הגובר בהעברת מידע בין מחשבי הרכב ומערכות כמו מצלמות, מערכות ניווט ומולטימדיה ועוד. כיום היא מעסיקה כ-270 עובדים, ממוקמת בהוד השרון עם משרדים בארה"ב.
שבבים של ולנס כבר מותקנים בדגמים שונים של מכוניות מרצדס ולאחרונה הודיעה החברה כי ארגון התקינה העולמי MIPI Alliance, בחר בטכנולוגיה שלה לשמש כבסיס לתקן החדש מתוצרתו לתקשורת מהירה במכוניות, מה שיאפשר לה להיות הראשונה בשוק עם מוצרים תומכי התקן.
גדעון בן צבי, מנכ"ל ולנס, אמר כי "והשבבים שלנו כבר נמצאים על הכביש ונמכרים למספר יצרניות מובילות של מערכות לכלי רכב. בשוק הרכב, צופה החברה פוטנציאל עסקי משמעותי אשר צפוי לגדול ככל שיצרניות הרכב ישלבו חיישנים נוספים, וכן מסכים ברזולציות גבוהות עבור מערכות בידור ומידע, בטיחות ונהיגה אוטונומית".