מתגייס חדש למשטרה, מאותו בית: סאנגיונג רקסטון הוא הזוכה במכרז רכבי הסיור החדש של משטרת ישראל, ויחליף מ-2022 את מאות רכבי הקיה סורנטו - המגיעים ארצה אף הם על-ידי טלקאר - המשמשים כיום בתפקיד. זאת זכייה ראשונה במכרז רכב ממשלתי מרכזי למותג רכבי השטח הקוריאני, המשווק אצלנו כבר יותר מ-20 שנה אך סובל בכל אותן שנים מתדמית אפרורית - עניין שמאות ניידות מתוצרתו עשויות לשנות. בנוסף תרכוש המדינה כמה עשרות רקסטונים כרכב צמוד לבכירי גופי ביטחון הזכאים לרכב כזה.
2 צפייה בגלריה
סאנגיונג רקסטון
סאנגיונג רקסטון
סאנגיונג רקסטון, מתגייס למשטרה
הרקסטון המחודש שהושק לאחרונה בישראל עם תג-מחיר של רבע מיליון שקלים, כולל מנוע דיזל מוגדש בנפח 2.2 ליטר, עם 202 כ"ס וגיר שמונה הילוכים אוטומטי. יכולת השטח שלו טובה משל הסורנטו, בזכות הילוך כוח החסר לקיה. הרקסטון כולל גם נעילת דיפרנציאל אחורית העשויה לסייע בשימוש מעבר לאספלט.
2 צפייה בגלריה
סאנגיונג רקסטון
סאנגיונג רקסטון
בלי עור, כן עם סורגים
הרקסטון היה הרכב הזול ביותר שהתמודד במכרז בו השתתפו גם טויוטה לנדקרוזר, ג'יפ גרנד צ'ירוקי, שברולט טראוורס וטויוטה פור-ראנר בייבוא מקביל. המשטרה מתכוונת לצייד את הרקסטון בתא מעצר במושב האחורי, עם סורגים והפרדה מהמושבים הקדמיים ומתא המטען האחורי, כפי שעשתה עם רכבי הסורנטו. מרכבי הסורנטו ששרדו יפורק הכלוב והם יוצאו למכירה כמשומשים.
יש להזכיר כי סאנגיונג עוברת כעת ארגון מחדש, לאחר שבעלת המניות העיקרית שלה, מהינדרה ההודית, הודיעה אשתקד כי תפסיק לתמוך בה, וירדה מאחזקה של 75% ל-25%. בחודש שעבר הסכים ארגון העובדים החזק שלה להוציא מחצית מעובדיה לחופשה ללא תשלום לעד שנתיים, 20% מההנהלה פוטרה ושכר הנשארים קוצץ. ממשלת קוריאה העניקה הלוואות לספקי החברה שנותרו בעלי חוב שלה, ובתמורה הם יסייעו לה בהשקת דגמים חדשים, בראשם הגרסה החשמלית של רכב הפנאי קורנדו, שהייצור שלה יתחיל באוגוסט.