• ג'נסיס G70 היא אחרונה ברשימה ליישר קו עם המראה החדש של מותג היוקרה
  • הכנות לקראת כניסה לארץ מתקדמות, עם השקה חגיגית מתוכננת לרבעון הראשון
  • רכב הפנאי GV80 עשוי להיות להיט, ה-G70 תגיע ברבעון השני
הגיע הזמן, בדיוק בזמן: כשלוש שנים חלפו מאז הוצג הדור הנוכחי של ג'נסיס G70, וזה בערך הזמן למתיחת פנים ראשונה. פעולה מחויבת המציאות. לא רק מכיוון שמבחינה שיווקית צריך לחדש קצת לאחר מספר שנים, אלא בעיקר כי ה-70 מצאה עצמה יחידה באולם התצוגה של ג'נסיס עם מראה "מיושן", בניגוד ליישור הקו המשפחתי שעברו ה-G90 ולאחר מכן ה-80 כמו גם רכב הפנאי GV80.
הרבה מספרים מבלבלים שאנחנו עדיין לא לגמרי מכירים, אבל צפויים לערוך עמם היכרות בקרוב שכן המותג מגיע ארצה תחת כנפי כלמוביל, יבואנית יונדאי - מותג האם. לפי דיווחים שונים נראה כי השקה מקומית צפויה ממש לתחילת 2021, למרות שה-G70 תגיע כנראה קצת יותר מאוחר. לפני ימים אחדים דיווחנו כי היבואנית פירסמה מודעת דרושים לצוות ההקמה של ג'נסיס, וכי אולם התצוגה שלה יפתח באזור התעשייה של הרצליה פיתוח.
מי זו G70 בעצם? לג'נסיס יש בסך הכל - בינתיים לפחות - ארבעה דגמים. שלוש מכוניות סדאן בחלוקה המקובלת בעולם היוקרה לקטנה-בינונית-גדולה, ורכב פנאי בגודל בינוני. ה-G70 היא הקטנה מכולן ובמידות הממצבות אותה מול ב.מ.וו סדרה 3, למשל. לשם השוואה, ה-80 וה-90 ממוצבות מול סדרה 5 ו-7 בהתאמה. השוק העיקרי של ג'נסיס הוא ארה"ב כמובן, ושם היא נהנית מיתרון מחיר על-פני הגרמניות המתחרות, ועולה בערך כמו וולוו S60 הזולה יותר.
למעשה, אתם מכירים את ה-G70, אבל עם מראה שונה. קיה השותפה לקונצרן הקוריאני, הציגה זה מכבר את הסטינגר שעברה אף היא ממש לאחרונה מתיחת פנים, והיא מעניקה לה בסיס - בדומה לחלק ניכר מדגמי שני המותגים. פלטפורמת ההנעה האחורית, מנועי הטורבו-בנזין ותיבות ההילוכים מוכרים לנו ממכונית הסדאן המרשימה שמשווקת כאן בשתי גרסאות: 2.0 ליטר עם 255 כ"ס ו-3.3 ליטר שישה צילינדרים מרשים מאוד עם 365 כ"ס. אם תרצו, ג'נסיס היא התרגום היותר-יוקרתי של קיה בעלת הכיוון היותר-ספורטיבי, למרות שמבחינה דינמית אין ליונדאי כנראה במה להתבייש.
מה השתנה: בעיקר המראה, אבל גם תא הנוסעים ובעיקר סביבת הנהג. החל בחרטום מעט יותר אגרסיבי ועד אחוריים בעיצוב חדש. אזורים "מועדים" לשינוי בעת מתיחת פנים. בפנים טוענת ג'נסיס לתחושת "קוקפיט במטוס קרב", אם כי לאור התמונה המצורפת, הם מתכוונים למטוס קרב מסוג שאינו מוכר לנו. וכמובן, איך אפשר בלי עדכון מקיף למערכת ההפעלה והמבנה של מסך המגע - "10.25 מתקדם.
מה אנחנו חושבים: אין לנו ספק שיש לג'נסיס מקום בשוק הרכב הישראלי ומהיכרותנו עם קיה סטינגר, ל-G70 יש בסיס מצוין. אם המותג הקוריאני-אמריקאי יצליח לשמור על תג-מחיר אטרקטיבי, נמוך במידה ראויה מהגרמנים וראש בראש עם וולוו-לקסוס, יש לו סיכוי לא רע למשוך אליו את אלה המחפשים "משהו חדש" ובכל מקרה, כפי שכתבנו כבר בעבר, תחרות עזה יותר בפלח שוק אמורה להביא עמה הצעות יותר אטרקטיביות. במהרה בימינו.