בקצרה:
  • 100 מכוניות ברבעון הראשון, עד 400 מכוניות בכל 2021 בתקינה מוגבלת
  • ה-E3 יהיה ראשון, עם 160 כ"ס, כ-320 ק"מ טווח נסיעה ועמדת טעינה בחינם
  • חמש שנים אחריות לרכב, שמונה שנים לסוללה ומנוע, או 120 אלף ק"מ
כ-100 מכוניות ראשונות של מותג הרכב הסיני-חשמלי SERES מבית Dongfang, עושות כעת את דרכן לישראל, לאחר שהיצרנית הסינית החלה לשלוח מאות מכוניות מדגם זה למדינות שונות באירופה. כפי שדיווחנו בעבר, יבואנית הרכב טלקאר (קיה, סאנגיונג) תשווק בישראל את מכוניות הקונצרן באולם קיה המוכר, עם הפרדה קשיחה וכניסה נפרדת (מרחוב חומה ומגדל שבתל אביב). SERES היא חטיבת רכב חשמלי בקבוצת Sokon אשר טלקאר חתמה עימה על זיכיון הפצה בישראל עוד ב-2019.
בשלב ראשון ישווקו דגמים מוסבים לחשמל בשם E3, אף שבסין הם נקראים פשוט 3, או משווקים תחת שמות מותג אחרים. מאוחר יותר - רבעון שני של 2021 לפי התכנון - ישווק המותג SERES דגמים חשמליים ייעודיים ברמת מחיר ואיכות גבוהים משמעותית, למשל ה-SF5 שמציג ביצועי מכונית ספורט (וכנראה גם יעלה בהתאם).
ה-E3 (או 3) מצויד במנוע חשמלי עם 160 כ"ס (כ-30 קג"מ) והנעה קדמית, זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.9 שניות, מצברי 53.6 קוט"ש, טווח תיאורטי של 320 ק"מ וטעינה מהירה ל-80% תוך כחצי שעה. אורכו של הרכב 439 ס"מ, בסיס הגלגלים שלו 266 ס"מ, גובהו 165 ס"מ ורוחבו 185 ס"מ. דומה בגודלו לשתי הסיניות המשווקות כאן, עם בסיס גלגלים ארוך בכ-10 ס"מ.
4 צפייה בגלריה
Seres SF5
Seres SF5
Seres SF5 - רמה אחרת, מחיר שונה
ה-E3 שישווק ראשון צפוי לנחות בארץ תוך זמן קצר ולאחר שיעבור הליכי רישוי מתאימים, יגיע לאולמות התצוגה של היבואנית ויישא תג-מחיר שיעמיד אותו ראש-בראש עם שני דגמים מתחרים-ישירים המשווקים כאן זה מכבר, MG ZS ev המשווק על-ידי לובינסקי, ו-GAC GE3 המשווק על-ידי יוניון מוטורס, אותם גם עימתנו בעבר למבחן השוואתי. ה-E3 יישא תג מחיר שיעמיד אותו היישר מול השניים האלה, כ-135 אלף שקלים. יש להזכיר כי טלקאר לא תוכל לשווק יותר מ-400 מכוניות בשנה, שכן תעשה זאת תחת תקינה מוגבלת.
4 צפייה בגלריה
המכוניות בדרך לישראל
המכוניות בדרך לישראל
המכוניות בדרך לישראל
(טלקאר)
בטלקאר אומרים כי ישווקו את ה-E3 תחת השם SERES, למרות שבאתר המותג הוא אינו מופיע, אלא רק שני דגמים חשמליים ייעודיים ויקרים משמעותית, SF5 ו-SF7. למעשה נראה כי החלוקה כאן דומה לזו של GAC, המשווקת תחת שמה דגמים בסיסיים מאוד, בעיקר כאלה שלא יועדו מראש להיות חשמליים ועברו הסבה מהירה יחסית כדי להתאים לדרישות השוק. לצד אלה הקימה GAC מותג בשם איון (Ayon) אשר תחת כנפיו ישווקו דגמים ייעודיים, מושקעים ומודרניים (ויקרים) הרבה יותר. כך גם מותג החשמליות SERES, שאמור להיות חוד החנית במתקפה החשמלית.
SERES מייצרת כיום מכוניות חשמליות, היא חברת-בת של קבוצת התעשייה צ'ונג'ינג-סוקון, נוסדה לפני חמש שנים בדיוק תחת השם SF Motors ובסיס האם הנוכחי שלה בסנטה קלרה, קליפורניה. שנה מאוחר יותר (2017) קיבלה אישור לייצור רכב חשמלי בסין מהממשל המקומי. באותה שנה רכשה SERES פס ייצור רכב אמריקאי במישווקה, אינדיאנה, שם ייצרה בעבר AM General את ההאמר, ולאחר מכן גם מרצדס את ה-R קלאס. כיום מחזיק המותג הסיני בשבעה מרכזי מחקר ופיתוח במדינות שונות מחוץ לסין, לרבות בארה"ב וביפן, כולם עוסקים בתחום הרכב החשמלי.