שוק הרכב הישראלי ממשיך לשבור שיאים: בחמשת החודשים הראשונים של השנה נמסרו 152,079 מכוניות חדשות בישראל, זינוק של 55% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בה הושפעו המסירות מהתפרצות מגפת הקורונה. במאי 2021 נמסרו 26,795 מכוניות חדשות, לעומת 10,347 מכוניות בלבד במאי 2020, שסימל את תחילת ההתאוששות לאחר הסגר הראשון.
1 צפייה בגלריה
עומס תנועה בצומת גנות
עומס תנועה בצומת גנות
(צילום: נדב אבס)


ויש גם ציון דרך חשוב. לראשונה התקרבו מסירות המכוניות החשמליות בחודש אחד ל-5% מסך המכירות. על רקע ההצלחה של טסלה שמסרה 806 מכוניות ממודל 3 מתוך משלוח הענק מסין, עומד המותג האמריקאי במקום ה-12 בטבלת המסירות החודשית, כשהוא עוקף מותגים ותיקים כמו רנו ומוסר כפליים מאודי, ב.מ.וו ומרצדס. בחישוב מצטבר הפכה טסלה החודש לחשמלית הנמכרת בישראל עם 1,036 משפחתיות גדולות שנמסרו מתחילת השנה. לשם השוואה, יונדאי סונטה וסקודה סופרב שמחירן דומה מסרו כ-1,600 וכ-1,200 בהתאמה.
יונדאי ממשיכה להוביל את השוק הישראלי עם 24,019 מסירות השנה, לפני טויוטה (20,063), קיה (17,395), סקודה (12,925) ומאזדה (8,139). כמעט כל מותגי הרכב הגדולים רשמן גידול בשיעור דו ואף תלת-ספרתי במסירות השנה, ובראשם פורד (300%+), אלפא רומיאו (275%+), אופל (222%+) וג'יפ (120%). עם זאת, היו גם מי שאיבדו לקוחות השנה, בראשם יגואר (68%-), ואינפינטי (57%-).
אודי ממשיכה להוביל את שוק היוקרה עם 2,491 מסירות ועלייה של 60%. ב.מ.וו אחריה עם 2,124 מכוניות (115%+) ומרצדס עם 2,056 פרטיות (49%+). מבין מותגי העל מסרה פורשה כבר 127 מכוניות השנה, גידול של 44%. מזראטי מסרה 32 (ב-100% גידול), בנטלי 13 (30% גידול) ופרארי 10 מכוניות והגידול הרב ביותר בשוק הרכב המקומי, 400%.