הבטחות צריך לקיים? מסתבר שבעולם הרכב, לא תמיד. לפני שלוש שנים בדיוק הפתיעה יצרנית מכוניות היוקרה אודי את תעשיית הרכב. לפי החברה, זרוע היוקרה של קונצרן פולקסווגן, ספינת הדגל A8 שצפויה הייתה לפנות את מקומה לדגם חדש לחלוטין, תציע יכולת נהיגה אוטונומית ברמה 3, הגבוהה ביותר בתעשייה. זה לא קרה עד עתה ולפי דיווחים בתקשורת הגרמנית, אודי החליטה למעשה לוותר, ועושה זאת מתחת לרדאר.
רמה 3 בנהיגה אוטונומית מאפשרת לוותר לחלוטין על האחיזה בהגה והמבט על הכביש בסביבה אחידה עם הפרדה קשיחה בין כיווני הנסיעה ועד מהירות של 60 קמ"ש, לרבות פעולות כמו מעבר נתיבים ועקיפה. המערכת אמורה הייתה להסתייע ב-12 חיישנים ומצלמות לרבות אחת שתוודא עירנות נהג ותוכננה לעצור את הרכב עצמאית באופן בטוח אם הנהג אינו מסוגל לעשות זאת. כאשר אודי דיווחה על שילובה של המצרכת ב-A8, היא הציבה את ספינת הדגל היקרה בחזית הטכנולוגית של תעשיית הרכב.
כשלושה חודשים לאחר ההצהרה הדרמטית, ערכה היצרנית אירוע מתוקשר ובו הציגה את היכולות האמורות (ומערכות בטיחות מתקדמות שונות), עדיין באופן סטטי. לשאלת ynet האם המערכת תשולב במכונית החדשה, ענו באודי כי בתקופה הקרובה יפתרו אנשי היצרנית את הבעיות הרגולטוריות המונעות שימוש בה. למעשה, באף מדינה לא ניתן היה להשתמש ברמה 3 שלא במהלך ניסוי. יש להזכיר כי מערכות קיימות, גם המתקדמות שבהן מבית טסלה ו-GM, מחייבות את הנהג להיות עירני ולהביט לכיוון הנסיעה. רמה 3 מאפשרת להתנתק מכך לחלוטין.
עוד שלושה חודשים חלפו וניתן היה כבר לנהוג במכונית החדשה והמתקדמת. אלא שהמגבלות הרגולטוריות שמנעו את שילוב המערכת עד אותו רגע, לא הוסרו. בהתאם, כך כתבנו אז: "לאודי היה חשוב מאוד להציג את המכונית כמה שיותר מהר, גם במחיר אי נוחות מסוימת. המערכות האלה (אוטונומיות ובטיחותיות, ה.פ) יהיו. אבל רק בשנה הבאה. החשובות שבהן אינן מאושרות אפילו לשימוש". עוד כתבנו כי למרות הצהרות אודי, "המערכת לגמרי תיאורטית שכן לא רק שאודי אינה מספקת תאריך מדויק לתחילת שיווק, היא לא אפשרה לנסות אותה אפילו בסביבה סטרילית". באודי לא אהבו את הביקורת על היהלום שבכתר דגמי החברה.
במשך תקופה ארוכה לא ברור היה מה עומדת אודי לעשות עם המערכת (וההבטחה), אשר ללא ספק קידמה את מכירות הדגם. כעת ברור יותר. לדברי האוטומטיב ניוז למשל, באודי מבינים כי לא ישיקו כבר את רמה 3 ב-A8, שצפויה כבר למתיחת פנים תוך מספר חודשים. "לא נשלב את המערכת עם יכולות רמה 3 אותן הבטחנו בדור הנוכחי של A8 שכן הוא עבר כבר חלק ניכר ממהלך חייו, אמר האיש העומד בראש חטיבת הפיתוח הטכנולוגי ביצרנית, יואכים רוטנפילר לאתר.
בכך מניפה אודי גם דגל לבן מול מתחרותיה, אותן ניסתה להביס תדמיתית באמצעות המערכת האמורה. שכן מרצדס S קלאס ובוודאי ב.מ.וו iNext הצפויות לעלות על הכביש עד סוף השנה הנוכחית או תחילת השנה הבאה, צפויות לאפשר לפחות רמה 3. "הבעיה שלנו עם רמה 3", כך אמר לאוטומוטיב ניוז, נוגעת לאחריות שתועבר מהנהג לחברה המייצרת במקרה של תאונה. כרגע אין מסגרת משפטית שמאפשרת זאת ולכן לא ניתן להעביר את המערכת תקינה בשום מקום בעולם. ההתלהבות בעולם הרכב סביב רמה 3 שכחה באופן ניכר", הסביר.
לא נרשמה כל התייחסות להבטחות שלא קוימו.