• אחרי כל מתחרותיה בשוק היוקרה, גם אודי מצרפת מנוע היברידי-נטען לרכב פנאי קומפקטי מוכר
  • תביא ארצה דווקא את היחידה החלשה יותר, עם 299 כ"ס ו-40 ק"מ נקיים מזיהום
  • תג המחיר עומד על 399 אלף שקל. אלה 34 אלף שקלים יותר מבנזין
רקע: יחידות הנעה היברידיות-נטענות הפכו בשנים האחרונות לפריט חובה בקטגוריית היוקרה. אודי Q5, בעבר רב מכר, סבל מהיעדרה ומצא עצמו בנחיתות שיווקית מול וולוו XC60 ומרצדס GLC שכן הציעו מנועים משולבי חשמל. בעולם משווק אגב ה-Q5 היברידי-נטען בשתי גרסאות. בשתיהן מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר (252 כ"ס). הבסיסית מכונה 50TFSIe עם מנוע חשמלי צנוע (75 כ"ס) ו-299 כ"ס, ל-55TFSIe הבכירה מנוע חשמלי חזק יותר (143 כ"ס) ותפוקה משולבת של 367 כ"ס. היבואנית בחרה לשווק כאן דווקא את הגרסה המוחלשת מבין השתיים.
בשונה מוולוו ובדומה ליחידת מקבילות של ב.מ.וו ומרצדס, המנוע החשמלי מותקן בתוך תיבת ההילוכים – שבעה מהם במקרה של אודי - וההנעה כפולה קבועה. עוד שווה להזכיר כי הדגם אותו משווקת כעת היבואנית הוא מטרום מתיחת הפנים שעבר לאחרונה.
מה נותן המנוע: זינוק ל-100 קמ"ש ב-6.1 שניות, 0.2 שניות פחות מגרסת בנזין רגילה עם מהירות מרבית דומה של 239 קמ"ש. איך זה בהשוואה למתחרים? הזינוק ל-100 קמ"ש זהה לב.מ.וו X3 30e, אבל מרצדס GLC300e יהיה מהיר יותר במיאוץ הקלאסי (5.7 שניות), בעת שוולוו XC60 T8 יהיה הזריז מכולם (5.5 שניות). מצברים בקיבולת 14.1 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה של 40 ק"מ ללא זיהום אוויר. דומה למרצדס, כ-15 ק"מ פחות מוולוו וב.מ.וו.
מה אנחנו חושבים: רכב הפנאי של אודי הוא לדעתנו אחד הטובים בקטגוריה, לא בכדי הוא ניצח במבחן השוואתי שערכנו לו כשנחת כאן. אודי העדיפה ובצדק להתמקד בתקופה האחרונה ב-e-טרון החשמלי והייחודי יותר, שהעביר אליו לא מעט מלקוחות ותיקים של ה-Q5. ללא קשר, הגרסה ההיברידית-נטענת מצטרפת למסיבה באיחור ניכר, בזמן שהטבות המיסוי הפכו את הגרסאות הללו להרבה פחות אטרקטיביות מבעבר. האם הוא יצליח להחזיר לעצמו את מעמדו? לא היינו מהמרים על זה.