• בתהליך הרכבת הסוללה בדגמים היברידיים-נטענים התגלה כשל העלול לגרום לקצר
  • 11 דגמים מעורבים בבעיה, 4,600 מכוניות בעולם, כמה עשרות בישראל
  • בעולם עצרו מסירות ומונעים טעינה עד בדיקה. בישראל: "אם טענתם מעל 80%, אין בעיה"
1 צפייה בגלריה
ב.מ.וו סדרה 7
ב.מ.וו סדרה 7
ב.מ.וו סדרה 7 היברידית-נטענת - מעל 80% בישראל? סעו לשלום
(צילום: ניר בן זקן)
מה אנחנו חושבים: גם ללא קשר לבעיה בב.מ.וו שווה להזכיר כי יבואני הרכב בישראל, באופן היסטורי, נכנסים למגננה אוטומטית כאשר הם נדרשים להתמודד עם המונח ריקול - כמובן, כאשר הוא מתייחס לדגם אותו הם משווקים. אין בכך צורך ותועלת. בעידן האינטרנט שנמצא בכל בית כבר יותר משני עשורים, אין שום אפשרות להמנע מפרסום הדברים במטרה לנטרל "היסטריה של לקוחות", כפי שהגדירו ומגדירים זאת מנהלי שיווק.
אז נכון, משרד התחבורה אמנם עשה צעד קטן בכיוון השקיפות כאשר החל לפרסם עוד לפני שנים את הדיווחים אליו (המחוייבים בחוק), אבל הגיע הזמן ללכת צעד נוסף ולייצר בסיס נתונים מלא ומפורט. כזה בו לא רק בעל רכב שיקליד את מספר הרישוי באתר היבואנית יוכל לדעת האם למכוניתו יש ריקול, אלא כל אחד שיבקש לדעת זאת. זה קיים בחו"ל, זה צריך להגיע גם אלינו.
מי מעורב: 4,600 המכוניות המעורבות בעולם מגיעות מ-11 דגמים שונים. כולם בעלי מנוע היברידי-נטען, בהם: 330, 530, 745, X1, X2, X3, X5, סדרה 2 אקטיב-טורר ומיני קאנטרימן אשר יוצרו בין התאריכים 13.3 עד ה-6.8 השנה.
לפי יבואנית ב.מ.וו לישראל, דלק מוטורס, אצלנו מעורבות בריקול כמה עשרות מכוניות מסדרה 3, X1 ומיני קאנטרימן שלא נמסרו ללקוחות למעט שתי מכוניות "אשר בעליהן קיבלו עדכון טלפוני". לפי החברה, מכיוון שמדובר במכוניות שיוצרו בתקופה האחרונה, יש להניח כי חלקן הלא קטן עדיין נמצא בידי היבואנים ולכן הוכרזה עצירת מכירות לגביהן, עד לבדיקה ופתרון הבעיה במידת הצורך.
מה הבעיה: לפי ב.מ.וו, מקור הבעיה הוא בחשש מפני קצר במערכת המתח הגבוה של הסוללה המספקת כוח למנוע החשמל ולמערכות היקפיות. לפי מספר אתרים באירופה, בעלי מכוניות המעורבות בבעיה הונחו שלא לטעון את כלי הרכב כלל עד לבדיקתן במוסכים המורשים ושלילת אפשרות לקצר מיד בתחילת הטעינה.
מדלק מוטורס נמסר כי במידה וסוללת הרכב ששווק בארץ מסוגלת להטען עד 80% מקיבולתה ויותר, הרי היא תקינה. בכל מקרה אומרים שם כי לקוחות יקבלו זימון להגיע למרכזי השרות של החברה בהתאם לנוהל משרד התחבורה.