עיריית תל אביב וחברת FSM המפעילה של שירות השכרת האופניים העירוני תל אופן, בדרך לסיכום על מתכונת חדשה שתאפשר את המשך הפעלתו בשנים הבאות. כך נודע ל-ynet.
1 צפייה בגלריה
(צילום: רועי צוקרמן)
נזכיר כי באפריל הודיעה עיריית תל אביב כי לא תחדש את החוזה של תל אופן, הפועלת מאז 2011 כשירות השכרת אופניים עירוני ראשון בישראל, בנימוק שכבר אלטרנטיבות כמו קורקינטים חשמליים להשכרה. בעירייה ביקשו גם לחסוך את דמי התמיכה השנתיים בתל אופן, בסכום של כ-10 מיליון שקל לאור הירידה בהכנסות בעקבות משבר הקורונה.
כעת לאחר בחינה מחודשת החליטה FSM להמשיך לפעול ללא התמיכה הכספית של עיריית תל אביב. תל אופן תצרף עד סוף השנה מאות זוגות אופניים חשמליים לצי שלה, שהשימוש בהם יתומחר באופן תחרותי ביחס למחירי חברות הקורקינטים החשמליים.
אופניים חשמליים נוחים ומהירים יותר לרכיבה בכביש, מה שיסייע בהפחתת כמות הרוכבים במדרכות ובהקטנה של הסכנה להולכי רגל. האופניים גם מתאימים לרכיבות ארוכות יחסית, מה שיוכל לאפשר להם להיות תחליף לנסיעה באוטובוסים העמוסים, שרבים חוששים לנסוע בהם בימי הקורונה.
האופניים החשמליים של תל אופן ימתינו בתחנות העגינה טעונים, כשבחברה מבטיחים כי אנשי מערך התפעול יחליפו את הסוללה אחת ליומיים בכל זוג אופניים על מנת לספק טווח נסיעה מרבי של כ-75 ק"מ. FSM מנהלת מו"מ עם ערים נוספות במטרה להרחיב את שירות השכרת האופניים החשמליים לכלל סביבת גוש דן.
"תל אופן משתלב בחזון של עיריית תל אביב להגדלת כמות שבילי האופניים והגדלת השימושים באופניים ואני שמח שהעירייה החליטה לשמר את המותג שמזוהה עם העיר", אמר מנכ"ל FSM פרדי קלו. "המערך יכלול אופניים חשמליים לצד רגילים, ובשלב הבא יחבר את תל אביב לערים הגובלות בה באמצעות שבילי האופניים הרבים שנסללים ומתווספים ברחבי העיר וגוש דן. הפתרון האזורי לתחבורה ירוקה, בטוחה ובמחיר סביר ללקוח, מבוסס על תחנות עגינה מסודרות ולא כלים חשמליים זרוקים ומפריעים להולכי הרגל ולסדר הציבורי".