בקצרה:
- ב.מ.וו M3 ו-M4 נחתו בארץ בגרסאות קומפטישן
- הנעה אחורית, 510 כ"ס, 0 ל-100 בפחות מארבע שניות
- לעומת הדגם היוצא, המחיר התייקר ב-60 אלף שקל
השישית: זהו דור שישי ל-M3 ושני לגרסת הקופה שהופרדה ממנה באמצע העשור הקודם ומכונה M4. כבסיס משמשת פלטפורמת סדרה 3 וסדרה 4 העדכניות עם ממדים שגדלו כ-12 ס"מ לאורך, 4.5 ס"מ לבסיס הגלגלים וכמעט 200 ק"ג למשקל העצמי.
המנוע נותר השישה צילינדרים כפול מגדשים בנפח 3.0 ליטר, עם הספק של 510 כ"ס בגרסאות קומפטישן המשווקת כאן, אלה 60 כ"ס יותר מה-M3 וה-M4 היוצאות. המנוע משודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית המחליפה את כפולת מצמד עם שבעה יחסים, ואמורה בכך לשפר את נוחות הנסיעה בעיר. היבואנית תשווק כאן בהזמנה מיוחדת גם את גרסאות הבסיס עם הספק נמוך במעט (480 כ"ס) ותיבת שישה הילוכים ידנית.
שתיהן יזנקו ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות, עשירית פחות מהדגמים היוצאים, בדרך למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. אם זה לא מספיק מהיר עבורכם, גרסה כפולת הנעה שתהיה ראשונה בהיסטוריה של הדגם, תסיים את המיאוץ הקלאסי ב-3.5 שניות. בינתיים היבואנית בוחרת שלא לשווק אותה כאן.
הלוק החדש: גריל הכליות הדומיננטי הוא אחד מסימני ההיכר היותר ברורים וייחודיים (ומעוררי מחלוקת) של היצרנית הוותיקה ממינכן כיום, וכעת זוכה לו גם ה-M3. יש גם פגושים אגרסיביים יותר מהדגמים ה"רגילים" עליהם מבוססות שתי האתלטיות, עם רביעיית מפלטים מאחור, מראות M מוכרות בעיצוב (דמוי) שתי צלעות וגג עשוי קרבון, כך שחלון שמש לא תוכלו לקבל כאן.
סביבת הנהג מוכרת מהדגמים הרגלים, אבל עם אפשרויות תצוגה שונות בלוח המחוונים הדיגיטלי ("12.3) ובמסך המגע ("10.25) כולל ציון וירטואלי על ביצוע דריפט. על גלגל ההגה יש צמד מתגי M המאפשרים מעבר לאחד משני מצבי נהיגה מועדפים שנקבע מראש לפי העדפה, עם מנופי שליטה ידנית גדולים בתיבת ההילוכים מאחוריו. מושבי ספורט מציעים תמיכה וכאופציה (בתוספת 45 אלף שקל) יש אפשרות למושבי "באקט" מקרבון עם תמיכה טובה יותר וחסכון משקל של 5 ק"ג לכל אחד מהם.
מה עוד צריך לדעת עליה: כמקובל, המרכב מוקשח במקומות ייעודיים, לרבות חיזוק בין בתי בולמי הזעזועים מלפנים במטרה לחדד את התגובות וההיגוי. כיול המיתלים נוקשה יחסית ויש בולמי זעזועים אדפטיביים. גם מערכת הבלימה שודרגה עם קליפר בעל שש בוכנות מלפנים (ארבע בוכנות בדורות קודמים) בעוד שעל הקשר לקרקע אחראים צמיגי מישלין פיילוט ספורט 4S (285/30 מאחור ו-275/35 מלפנים) עם גודל חישוקים שונה ("20 מאחור, "19 מלפנים), לראשונה בדגם ובדומה למקובל במכוניות ספורט ייעודיות.
מה אנחנו חושבים: מראה הוא עניין של טעם ולכן אין מה לדון בו, אבל כן נציין שאנחנו לא מחסידי המרכב החדש והמוחצן באופן מוגזם של ה-M3 וה-M4 החדשות. לטעמנו, אפשר היה להעניק להן ניחוח ספורטיבי מבלי להפוך אותן לצעקניות. וגם עלייה של 200 ק"ג במשקל אינה מעודדת כלל ועיקר.
אבל יש גם צדדים חיוביים, בראש ובראשונה העובדה שב.מ.וו בחרה לשמור על מתכון דומה לדורות קודמים בשושלת. בשונה למשל ממרצדס ואודי שכבר הצהירו כי ה-C63 AMG וה-RS4 הבאות יהיו היברידיות. נכון, זו כנראה הפעם האחרונה בה ב.מ.וו מציעה M ללא סיוע חשמלי וסוללות מכבידות, עם מנוע בנזין טהור מלפנים והנעה מאחור, בדיוק כמו שמשפחתית ספורטיבית צריכה להיות. עד שתיעלם - אתם מוזמנים ליהנות.