בקצרה:
  • לסיטרואן C5 X שילוב מקורי של סטיישן-קופה-פנאי
  • מבוססת על פיז'ו 508, גדולה ממנה משמעותית
  • תגיע ארצה במהלך השנה הבאה
קמה לתחיה: ארבע שנים לאחר הפסקת ייצור ה-C5, סיטרואן חוזרת לקטגוריית משפחתיות-גדולות עם דור חדש בשושלת הכוללת דגמים יוצאי דופן כמו GS, BX, CX וקסנטיה. קטגוריה שבשנים האחרונות סובלת מירידה תלולה בביקוש, פועל יוצא של העדפת לקוחות גורפת לתצורת רכב פנאי.
כדי לבדל עצמה מהמתחרות בחרה סיטרואן בתצורת מרכב מקורית, מעין שילוב של סטיישן, קופה עם איפור קל של רכבי פנאי, והצמיגה לה יחידות תאורה מקוריות בהשראת הקונספט סיאקספיריאנס שהוצג ב-2016. התוצאה הסופית, נאה מאוד, ייחודית מרשימה. כדי לוודא כי קריצתה לכיוון הפנאי אינה נעלמת עיני הקהל, הוסיפה סיטרואן את האות X לשם הדגם.
האחות של: כבסיס תשמש פלטפורמת EMP2 המשותפת לפיז'ו 508, אך מרכב הסיטרואן גדול בכל מימד: 5.5 ס"מ לאורך (480.5 ס"מ), 7.5 ס"מ לבסיס הגלגלים (287.5 ס"מ), 8.5 ס"מ לגובה (148.5 ס"מ) ואפילו כחצי ס"מ לרוחב (186.5 ס"מ). מי שצפוי ליהנות מכך הם הנוסעים כמובן, ובעיקר אלה שמאחור. תא המטען כמעט זהה, עם 12 ליטר פחות (475 ליטר).
עיצוב הפנים כולל חומרים ייחודיים וכמקובל במותג, לוח מחוונים דיגיטלי עם תצוגה משתנה, תצוגת נתונים עלית ומסך מגע גדול ("12), מבלי לוותר כליל על מתגים הכרחיים (וטוב שכך). כציוד תקני יוצעו המושבים הייחודיים של היצרנית העשויים שכבות ריפוד בצפיפות גבוהה שאמורה להבטיח נוחות ישיבה לאורך זמן. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
מה עוד צריך לדעת: סיטרואן לא מציעה בינתיים מנוע דיזל, אלא רק בנזין מוגדש והיברידי נטען. זה האחרון משלב בין מנוע 1.6 ליטר בנזין מוגדש למנוע חשמלי עם 225 כ"ס, עם טווח נסיעה נקי מזיהום של 50 ק"מ. כמו כן צפו למערכת המיתלים עם בולמי זעזועים פרוגרסיביים הייחודית למותג, בעוד הגרסה ההיברידית-נטענת תצויד בבולמים אדפטיביים בעלי קשיחות משתנה.
מה אנחנו חושבים: ה-C5 X נראית כאחת המשפחתיות היותר מעניינות שהוצגו לאחרונה, כזו שמסוגלת לשכנע לפחות חלק מהלקוחות שלא לבחור באופצייה השגרתית-פופלארית-נדושה של רכב פנאי. בעיקר בזכות עיצוב ייחודי, הבטחה לתא נוסעים מרווח משמעותית ונוחות נסיעה שאם תהיה דומה למה שסיטרואן כבר הוכיחה כי היא מסוגלת להציע, תהיה גם מהטובות בתעשיית הרכב מתחת לרף חצי מיליון השקלים. באירופה זה בהחלט עשוי להצליח לה, אצלנו היא צפויה להתקשות יותר עקב בעיית מוניטין וכמובן מתחרות מבוססות כמו יונדאי סונטה וסקודה סופרב.