נגיף הקורונה מכה בשוק הרכב העולמי, לא בישראל. בחודשיים הראשונים של 2020 נמכרו בישראל 66,573 מכוניות חדשות, צמיחה של אחוזים ספורים לעומת התקופה המקבילה אשתקד והנתון הטוב ביותר בעשור האחרון למעט שנת השיא 2017. כך עולה מנתוני איגוד יבואני הרכב שפורסמו היום (ד').
1 צפייה בגלריה
פקקים במחלף ההלכה בתל אביב
פקקים במחלף ההלכה בתל אביב
פקקים במחלף ההלכה בתל אביב
(צילום: עמית הובר )
בראש טבלת המכירות ממוקמת יונדאי עם למעלה מ-10,000 מכוניות חדשות וירידה קלה לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כשהיא מקדימה את טויוטה שרושמת עליה חדה וקיה ששומרת על נתוני 2019.
סקודה ומיצובישי, מקומות הרביעי והחמישי בהתאמה, רושמות עליות לעומת אשתקד, בעוד מאזדה שבמקום השישי שומרת על נתון דומה. סיאט, שברולט וסוזוקי במקומות שביעי-שמיני-תשיעי רושמות אף הן עליה נאה, בעוד שסוגרת העשירייה הראשונה, ניסאן היפנית, צוללת בכ-25% לעומת התקופה המקבילה ב-2019.
בין מותגי היוקרה מציגות אודי ומרצדס - במקומות 14-15 הכללי - עליה מרשימה בחודשיים הראשונים, עם 1,230 ו-1,147 מכוניות חדשות בהתאמה. הראשונה עם עליה חדה של כ-40%, האחרת עם תוספת של כ-10% לנתון אשתקד. ב.מ.וו שומרת על נתון דומה לאשתקד (כ-700 מכוניות חדשות) בעוד וולוו ולקסוס רושמות עליה נאה ואילו קאדילק ואינפיניטי מציגות נתון דומה ל-2019.
בין המותגים שמציגים עליה חדה בחודשיים הראשונים ניתן למצוא עוד את פולקסווגן, איסוזו, MG (עם יותר מהכפלת הנתון של 2019), ג'יפ, לנדרובר, יגואר ופורשה - שתי האחרונות עם הכפלת מספר המכוניות החדשות שעלו על הכביש.
פחות חיוכים ניתן למצוא במשרדי סובארו והונדה שאיבדו כ-50% מהמכירות של אשתקד, דאצ'יה פיאט ופורד (שני האחרונים נחתכו בחצי) ואופל הממשיכה בצניחה ומכירותיה בחודשיים הראשונים של השנה עומדות על כרבע מהתקופה המקבילה אשתקד - 106 מכוניות לעומת 416.
עשרת המותגים הנמכרים ביותר (ינואר 2020)
1. יונדאי - 10,589
2. טויוטה - 8,446
3. קיה - 7,794
4. סקודה - 5,606
5. מיצובישי - 4,350
6. מאזדה - 3,155
7. סיאט - 3,077
8. שברולט - 2,999
9. סוזוקי - 2,645
10. ניסאן - 2,345