- פורשה מעדכנת גם את הגרסאות ההיברידיות-נטענות של הפנאמרה
- החזקה מכולן עם 700 כ"ס, 3.2 שניות ל-100, 315 קמ"ש ו-50 ק"מ ללא זיהום
- יש לכולנו רק בעיה אחת גדולה עם כל הטוב הזה - הוא עולה 1.6 מיליון שקלים
מול מרצדס-AMG: נראה שפורשה וחטיבת הביצועים של מרצדס מנהלות קרב עיקש בשנים האחרונות עם ספינות הדגל שלהן. החל בזמני הקפה בנורבורגרינג, דרך זינוק ל-100 קמ"ש ועד שבירת שיאי הספק. AMG הצהירה כי תציג בקרוב מנוע היברידי עם כ-800 כ"ס, כך שספק אם תזמון הפרסום של פורשה מקרי.
על ביצועים וזיהום אויר: הפנאמרה הוצגה כבר לאחר מתיחת הפנים, וכעת מגיע תורה של הגרסה ההיברידית-נטענת החזקה בהיצע - טורבו SE-הייבריד. מנוע V8 בנפח 4.0 ליטר כפול מגדשים מפיק כעת 571 כ"ס (21+) בעוד הספק המנוע החשמלי נותר ללא שינוי (136 כ"ס). ההספק המשולב עומד כעת על 700 כ"ס שעוברים לכל הגלגלים דרך תיבת שמונה הילוכים כפולת-מצמד.
הביצועים: זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.2 שניות (0.2 שניות קיצוץ) בלבד בדרך ל-315 קמ"ש. שווה להזכיר כי הטורבו S שמוותרת על המנוע החשמלי - ותוספת 270 ק"ג - תסיים את המיאוץ הקלאסי ב-3.1 שניות. למצברים קיבולת גדולה יותר (17.9 קוט"ש לעומת 14.1 קוט"ש) ואלה מאפשרים לדברי היצרנית טווח נסיעה נקי מזיהום של 50 ק"מ בנסיעה עירונית, כ-30% יותר מדגם היוצא. אגב, הטורבו SE הייבריד מגיעה כציוד תקני עם בלמים קרמיים, מוטות מייצבים אקטיביים והיגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים.
מה אנחנו חושבים: פורשה הוכיחה זה מכבר שניתן לשלב ביצועים במודעות סביבתית, גם בדגם היוצא ועוד יותר מכך בטייקן החשמלית. אבל מיצרנית כמו פורשה אנחנו מצפים לקצת יותר, בעיקר בכל הקשור לטווח נסיעה חשמלי. אחרי הכל, גרסאות היברידיות-נטענות מהוות כ-60% מסך מכירות הדגם באירופה, בעוד שבישראל מדובר ביותר מ-90%. מרצדס למשל כבר מציעה טווח נסיעה של 100 ק"מ בגרסאות היברידיות-נטענות. שומעים, פורשה?