היצרנית היפנית שהייתה מהראשונות להציג (יחד עם סוזוקי ויטארה וקיה ספורטאז' המקוריים) רכב פנאי קומפקטי בדמות הראב4 הראשון ב-1994, מציעה כיום ארסנל מצומצם ביחס למתחרותיה, בעיקר ללא נוכחות בקטגוריה הצפויה לאחוזי הצמיחה הגדולים ביותר – רכב פנאי קטן או בלשון התעשייה, SUV-B. אך המצב עומד להשתנות, ובהקדם. היצרנית היפנית מציגה כעת קדימון לדגם שיבוסס על היאריס החדשה ויוצג רשמית במהלך המחצית הראשונה של השנה הנוכחית.
לדברי טויוטה, הקטגוריה הזו צפויה להחזיק בעתיד הקרוב בלא פחות מ-30% של סך מכירות הרכב החדש באירופה. יש להזכיר כי לפני כעשור מנתה קטגוריה זו שני דגמים עיקריים בדמות ניסאן ג'וק וסקודה ייטי, אך כיום היא כוללת מגוון ענק של גרסאות מוגבהות לסופר-מיני. לרבות ניסאן ג'וק כמובן אך גם רנו קפצ'ור, פיז'ו 2008, סיטרואן C3 איירקרוס, פולקסווגן T-קרוס, סקודה קאמיק, סיאט ארונה, קיה סטוניק ופורד פומה. בינתיים שומרת טויוטה את הקלפים קרוב לחזה ואינה חושפת שום פרט מסגיר, למעט איור כללי המזכיר באופן גס את מראה ראב4 העדכני.
5 צפייה בגלריה
טויוטה TNGA
טויוטה TNGA
פלטפורמת TNGA GA-B
כן ברור כי כבסיס תשמש פלטפורמת TNGA GA-B המשמשת גם את היאריס החדשה, עם מתלה מקפרסון קדמי. מאחור בחרה טויוטה בין קורת מתח זולה ופשוטה יותר אך חוסכת מקום לטובת תא מטען גדול, או רב-חיבורי נדיר בקטגוריה שמעניק בדרך כלל נוחות נסיעה ואחיזת כביש משופרות, לרבות אפשרות להנעה כפולה שאינה קיימת אצל המתחרים. הייצור יהיה במפעל היצרנית בואלנסיין, צרפת, לצד היאריס הרגילה.
טויוטה חושפת היום גם גרסת בסיס לסופרה עם מנוע ב.מ.וו, ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר המפיק 258 כ"ס, שישוק לצד השישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר עם 340 כ"ס (גם הוא מגיע מהיצרנית הבווארית) בגרסה הקיימת. גם כאן השידוך הוא לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה אחורית. הביצועים: זינוק ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות, 0.9 שניות יותר מהגרסה הבכירה, בדרך למהירות מרבית זהה של 250 קמ"ש.
לדברי טויוטה, המנוע הקטן יותר מאפשר הפחתה של לא פחות מ-100 ק"ג מהציר הקדמי, עובדה שבאופן כמעט-גורף משפרת את יכולת ההיגוי וההיזון החוזר. חלוקת המשקל תהיה מאוזנת יותר (50-50 לפנים-אחור) וחישוקי "18 יוצעו במקור. טויוטה תציע גם גרסת "ספורט" הכוללת את כל הרכיבים "החשובים" בגרסת השישה צילינדרים הבכירה, לרבות דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני, בולמי זעזועים אדפטיביים, בלמים משודרגים וחישוקי "19 עם צמיגי מישלין פיילוט סופר-ספורט (275/35 מאחור ו-255/35 מלפנים).