החשש הגדול של שוק הרכב הסיני מתגשם: אחרי חודש ינואר בו נרשמה ירידה של כ-19%במכירות לעומת החודש המקביל הגיע פברואר עם קריסה מוחלטת. בניסיון כמעט-נואש לעודד רכישת רכב חדש, מחזירות הערים גואנגז'ו (כ-15 מיליון תושבים) וסיאנגטאן (xiangtan, כ-3 מיליון תושבים) הטבות לרוכשים. בראשונה בה מפעילות הונדה, ניסאן וטויוטה היפניות שיתופי פעולה מקומיים, צפויים השלטונות לסבסד חלק מרכישת הרכב, הטבה שבוטלה אשתקד. בעיר הקטנה יותר יקבל כל רוכש רכב חשמלי חדש מתוצרת ג'ילי המקומית סכום השווה ל-429$.
בפושן (Foshan) השכנה לגואנגז'ו ומונה כ-7.2 מיליון תושבים ממוקם מפעל השייך גם לפולקסווגן, מציעים סכום דומה למחליפי מכונית ישנה בחדשה וכ-300$ לרוכשי מכונית חדשה ללא טרייד-אין.
ללא קשר לנגיף הקורונה, תעשיית הרכב בסין - עד עתה שוק הרכב הגדול בעולם - חווה צניחה קבועה במכירות וחודש פברואר היה החודש ה-20 ברציפות שהציג ירידה לעומת החודש המקביל לו בשנה שחלפה. עם זאת, הקריסה הגדולה ביותר שמורה כמובן לחודש החולף בו היכה נגיף הקורונה בכל עוזו במדינה העצומה. לפי איגוד בעלי הרכב הפרטי בסין (CPCA), בשלושת השבועות הראשונים של פברואר (נתונים מלאים עדיין לא התפרסמו) נרשמה צלילה של 89% במכירות רכב חדש. לפי איגוד יצרניות הרכב בסין (CAAM) נרשמה באותה תקופה צניחה של כ-52% במכירת רכב חשמלי.
לפי חברת דירוג האשראי האמריקאית מודיס, התפרצות הקורונה צפויה להשפיע על שוק הרכב העולמי ולגרור אותו לירידות של כ-2.5% משמעותיים, לעומת ירידה צפויה של כ-0.9% אותה צפתה לפני תחילת השנה.