מרצדס חושפת את ה-GLA 45 AMG, גרסת קצה לרכב הפנאי הקטן. הוא יתמודד מול מתחרים כמו אודי RSQ3 כשינחת כאן בסוף השנה.
לרכב מנוע טורבו-בנזין בעל ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר, זהה ל-A45 ול-CLA 45, והוא יוצע בשתי רמות הספק – 387 כ"ס או 421 כ"ס בגרסת S הבכירה. המנוע עושה שימוש ברכיבים ייחודיים כמו מגדש בלחץ גבוה (2.1 באר), מצנן ביניים כפול, מזרקי דלק דו-שלביים, אברים פנימיים מופחתי חיכוך ומערכת קירור ייחודית. המנוע הורכב הפוך לעומת הגרסאות הרגילות עם סעפת פליטה ומגדש טורבו בחלק האחורי של התא (סמוך לקיר האש) וסעפת היניקה בחלק הקדמי, על מנת לאפשר הזרמה יעילה יותר של אוויר למנוע.
המנוע משודך לתיבת שמונה הילוכים כפולת מצמד והנעה כפולה קבועה עם דיפרנציאל אחורי הכולל הכוונת מומנט. אלה מאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות ו-250 קמ"ש מרביים, נתונים זהים ל-GLA 45 היוצא, או 4.3 שניות ו-270 קמ"ש בגרסת S.
מלבד הקשחה לקפיצים, בולמי זעזועים ומוטות מייצבים, מערכת המיתלים בגיאומטריה ייעודית כולל שימוש בחלקים מאלומיניום על מנת להפחית את המשקל הבלתי מוקפץ וקורת רוחב מאלומיניום מתחת למנוע המסייע להקשחת המרכב. להגה כיול ייחודי, מערך הבלמים כולל דיסקים גדולים מלפנים (350 מ"מ וקאליפר עם ארבע בוכנות, או 360 מ"מ ושש בוכנות ב-S) ומאחור (330 מ"מ בשתי הגרסאות) וצמיגי קונטיננטל ספורט-קונטק 6 דביקים ורחבים (255/35).
מבחינה ויזואלית השינויים ב-AMG לעומת ה-GLA הרגיל כוללים סבכת פסים (המכונה פאנאמריקנה), פגושים עם כונסי אוויר גדולים ומסיטי אויר מלפנים ורביעיית מפלטים מאחור, חישוקי "21 ייחודיים וספוילר בקצה תא המטען. בפנים יש מושבים תומכים יותר, עם הגה שטוח בחלקו התחתון ועליו חוגה לבחירת מצבי נהיגה. על לוח המחוונים הדיגיטלי ומסך המגע (בגודל "10.25 כל אחד) יש אפשרות לתצוגת נתונים שונה.
בנוסף, חשפה היצרנית תמונות ראשונות של ה-EQA, רכב הפנאי החשמלי הקטן, מניסויי נהיגת חורף בצפון שבדיה הנדרשים על מנת לבחון את יעילות מערכת ההנעה בטמפרטורות נמוכות. השקה רשמית צפויה בסוף השנה, אם כי מועד הגעתו ארצה טרם ידוע.
בדומה ל-EQC המתבסס על ה-GLC, כך גם ה-EQA יתבסס על פלטפורמת ה-GLA העדכני. למרות מדבקות הסוואה מסיביות ניתן להבחין כי הוא דומה לרכב הפנאי הקטן המהווה לו בסיס, לרבות צמד פסי גגון כמקובל בקטגוריה, ונבדל בחזית עם פגוש וסבכה שונים.
על פי הערכות, ה-EQA יוצע בכמה קונפיגורציות של הנעה עם טווח הספק שיעמוד על בין 204 כ"ס בגרסת הבסיס ועד 340 כ"ס לגרסה הבכירה וגודל מצברים שיאפשרו טווח נסיעה של עד 400 ק"מ.