- שוק הרכב האירופאי מתמכר למסחריות קטנות ובינוניות והיצרניות מגיבות בהתאם
- הגיע הזמן שהיבואנים לארץ יעשו ניסיון אמיתי לשנות את השמרנות המקומית. הם לא חושבים כך
מה אנחנו חושבים: היינו שמחים לראות כאן את שתי המסחריות האלה, ואם אפשר אז שילוב של שתיהן. בעידן בו כולנו נשארים בארץ, יש פחות כסף והעתיד פחות בטוח, מסחרי קומפקטי עם הנעה כפולה ומיטה זוגית מאחור נשמע כמו אחלה של פיצוי.
מי אתה, דנג'ל? במקרה של המותג הגרמני אופל, חלק מקונצרן PSA הצרפתי, זהו בעיקר שילוב של מערכת הנעה כפולה המגיעה מסדנת דנג'ל הצרפתית במכונית המסחרית. סדנה ותיקה אגב, שסייעה לפיז'ו לא מעט בעבר עם גרסאות הנעה כפולה ל-504 סטיישן וטנדר, אי שם בשנות ה-80. כיום מתמקדת הסדנה בהסבת דגמים מסחריים של פיז'ו-סיטרואן, החל מדגמים גדולים (בוקסר וג'אמפר), דרך בינוניים (אקספרט וג'אמפי) וכלה בקטנים (פרטנר וברלינגו). בהתאם, גם גרסאות אופל ויוארו וקומבו הזהות מכאנית לדגמים הצרפתיים, זוכות כעת לאפשרות הנעה כפולה.
איך זה עובד: מערכת ההנעה הכפולה מותקנת רק בגרסאות עם תיבת הילוכים ידנית וכוללת גל הינע היוצא מתיבת ההילוכים, דיפרנציאל אחורי וציריות. שילוב ההנעה הכפולה נעשה באמצעות מצמד ויסקוזי המאפשר בחירה בין הנעה קדמית לכפולה, עם העברת כוח לאחור כאשר הגלגלים הקדמיים מאבדים אחיזה. בנוסף ניתן לנעול את הדיפרנציאל האחורי. מי שזה לא מספיק לו, יכול לשדרג את מערכת המיתלים ולהגביה את הגחון ולשפר את זוויות הגישה-נטישה. עלות ההסבה בגרמניה עומדת על 6,500 יורו, כ-26 אלף שקל לפני מיסים.
צימר על גלגלים: לפולקסווגן מסורת ארוכה של גרסאות מוטורהום על בסיס דגמים מסחריים, כמו קליפורניה וקליפורניה XL על בסיס טרנספורטר וקראפטר בהתאמה. הקאדי המכונה "ביץ'" נחשף בינתיים רק באיורים, לפני הצגתו הרשמית בעוד מספר שבועות, ונראה כי חלל הפנים מציע תנאי שירות צנועים יותר מאחיו הגדולים.
עיקר השינוי הוא באפשרות התקנת מיטה זוגית לאחר קיפול הספסל האחורי. סביב דלת תא המטען הנפתח כלפי מעלה ניתן לבנות אוהל בד ייעודי. יש גם שולחן אוכל וצמד כיסאות מתקפלים בעוד שלחלונות יש וילונות הצללה נשלפים המאפשרים להחשיך את התא.