בקצרה:
  • המשפחתית הגדולה של טויוטה מתחלפת, תהיה בטוחה ונוחה יותר
  • המראה המוכר ויחידת ההנעה ההיברידית (218 כ"ס) יישארו ללא שינוי
  • ביוניון מוטורס לא חושפים מועד החלפה עד למכירת המלאי הקיים
המספרים מדברים: המשפחתית הגדולה של טויוטה היא מכונית ותיקה שהוצגה לראשונה ב-1982 והפכה במהלך השנים למשפחתית הגדולה הנמכרת בעולם עם 19 מיליון יחידות בשמונה דורות שונים. הדור הנוכחי הוצג כבר לפני ארבע שנים בתערוכת דטרויט - שוק היעד הרווחי ביותר עבור טויוטה קאמרי - ומאז משווק אצלנו ללא שינוי.
מה חדש: הבדלי עיצוב אין הרבה, אבל אם תגלו כאלה, ספרו לנו. בתא הנוסעים לעומת זאת יש שדרוג (מעט) משמעותי יותר. ראשית מסך מגע גדול מבעבר ("9 לעומת "7 בגרסת הבסיס, "8 בבכירה), וכעת עם צימוד מתבקש ל-Apple CarPlay ו-Android Auto שאין כיום. המסך גם מוצב כעת גבוה יותר על הקונסולה המרכזית במיקום נוח מבעבר. שיפור נוסף מגיע בתחום מערכות הבטיחות הכוללות כעת שמירת מרכז נתיב (רק תיקון בעבר), בלימה אוטונומית גם לתנועה חוצה (ולא רק רכב מלפנים), ובקרת שיוט אדפטיבית עם טווח פעולה רחב יותר.
מה נשאר: קאמרי תשווק גם בעתיד באירופה ואצלנו עם יחידה היברידית המשלבת בין 2.5 ליטר בנזין ומנוע חשמלי (בסף הכל 218 כ"ס), תיבת הילוכים רציפה והנעה קדמית. הביצועים צפויים להישאר ללא שינוי: זינוק ל-100 קמ"ש ב-8.3 שניות ו-180 קמ"ש מרביים.
מה אנחנו חושבים: טויוטה קאמרי היא אחת המכוניות האהובות ביותר בצפון אמריקה, משפחתית (קומפקטית במונחים אמריקאים) של הקונצנזוס. אצלנו היא פחות הצליחה ולא בגלל בעיה כלשהי הנוגעת לה, אלא עקב תג-מחיר גבוה מהמתחרה הבולטת בקטגוריה – סקודה סופרב. וכיום יש לה מתחרה גם בקרב מחפשי צריכת הדלק הנמוכה עם יונדאי סונטה ההיברידית. בנוסף, השינויים שעברה קטנים (מדי) ומחירה לא צפוי להשתנות גם כאשר תגיע. כך שהיא תמשיך לפנות לקהל מכור, לא הרבה מעבר לכך.