לפני כשלושה חודשים וחצי דיווחנו לכם כי GM - המחזיקה בזיכיון השימוש בשם האמר, לשעבר AM ג'נרל - עומדת להשיב לחיים את המותג רב ההילה בדמות רכב חשמלי עדכני אי שם ב-2021. במפתיע, לפני מעט יותר משבוע חשף קונצרן הרכב האמריקאי את תכניותיו (המואצות) להשקת האמר חדש. הפעם לא כרכב שטח טהור אלא כטנדר. הפעם לא עם מנוע זללן דלק, אלא עם יחידת הנעה כול-חשמלית. ולפני מספר ימים נוספו עוד פרטים על התכניות.
(קרדיט: האמר)
במהלך אירוע שנערך לקראת סוף השבוע החולף דיווחו אנשי GM למשקיעים אודות תכניות החישמול מרחיקות הלכת של הקונצרן האמריקאי, ובאופן טבעי עלו גם מספר שאלות הנוגעות לחשיפה האחרונה הנוגעת להאמר, טנדר שיונע על-ידי יחידה חשמלית עם כ-1,000 כ"ס ומומנט מפלצמתי של 115 קג"מ. בתשובה לשאלות אמר מרק ראוס, נשיא ב-GM, כי הטנדר שצפוי להגיע לאולמות המכירה הצפון אמריקאיים במהלך 2021 ישווק עם מספר גרסאות מנוע. כך מדווח האוטומטיב ניוז.
"כאשר נתחיל לשווק את הטנדר יהיו לנו גרסאות עם מנוע (חשמלי) בודד, שני מנועים או שלושה, אשר יציעו טווחים וביצועים שונים ויציגו תגי-מחיר אחרים, במטרה לענות על הצרכים (והייעודים) השונים של לקוחותינו", אמר ראוס.
יש להניח כי נתון ההספק והמומנט האדירים יוצעו בגרסה בעלת שלושה מנועים, אך לא ברור היכן יוצב המנוע השלישי. בכך מיישרת GM קו עם טסלה, אשר חשפה זה מכבר טנדר עתידי בעל עיצוב שנוי במחלוקת, אף הוא בעל שלושה מנועים. גם מותג הרכב של אלון מאסק סירב לעדכן כיצד יוצבו השלושה.