• המדינה מציעה לממן את תכנון הוספת נתיב רביעי בכביש 6 ולהאריך את זיכיון החברה המפעילה ל-2032
  • בינתיים הסכימה כבר לממן את העבודות שסכום של כ-2.5 מיליארד שקלים
  • בתמורה תדרוש להפחית את עלות הנסיעה בכביש בכ-50%
1 צפייה בגלריה
(צילום: רענן בן צור)
הצעה חדשה של שרת התחבורה, מירי רגב, למחזיקת הזיכיון על הפעלת כביש 6, חברת דרך ארץ - המדינה תממן את הרחבתו ותאפשר להאריך את הזיכיון במספר שנים, בתמורה להפחתה דרמטית של עלות הנסיעה בו. כך עלה בדיונים על תוכניות תוספת נתיב רביעי בכביש חוצה ישראל, בקטע העמוס שבין מחליף קסם שליד ראש העין, למחלף עירון שליד חריש.
יש להזכיר כי נסיעה היום לאורך כל כביש 6 עולה כיום לנהג פרטי בין 26 ל-34 שקלים, תלוי בסוג המינוי, או בהיותו לקוח מזדמן שמשלם את התעריף היקר ביותר. הפחתה משמעותית של אגרת הנסיעה בכביש צפויה לסייע בעיקר לתושבי הצפון העובדים במרכז ולחברות הובלה אשר משתמשות בכביש עם משאיות ונדרשות לשלם בין 78 ל-85 שקל לכל נסיעה באותו קטע. הנסיעה בחלק הצפוני החדש בין יקנעם לצומת סומך בכביש 6 צפון, אינה קשורה להצעה שכן התשלום עליה בנפרד ומחירה לא צפוי להשתנות.
כרגע נמצאת על השולחן תוכנית לפיה המדינה תממן את תכנון ההרחבה בסך 60 מיליון שקל, לאחר שכבר הסכימה לממן את העבודות עצמן בשווי של כ-2.5 מיליארד שקל, ותסכים להאריך בשנתיים או שלוש את זיכיון חברת דרך ארץ, שמסתיים במקור ב-2029. בתמורה תתבקש החברה בשיחות שתקיים עימה חברת חוצה ישראל, הרגולטור של הכביש, להסכים להנחה משמעותית בשווי האגרות. לאחר תום תקופת הזיכיון יעבור הכביש לידי המדינה.
יש להזכיר כי לצד הוזלה צפויה במחיר הנסיעה בכביש 6, דחיית תום הזיכיון תאריך את תקופת התשלום על הנסיעה בכביש, שבאמצעותו מומנה רוב עלות סלילתו.