• 29 מכוניות שונות עלו שלב בתחרות מכונית השנה באירופה ל-2021
  • בהתאם לצונאמי החשמל, לחלק ניכר מהן הנעה אלטרנטיבית כלשהי
  • לשלב הגמר יעלו רק שבע שייחשפו ב-8 בינואר. הזוכה תוכתר ב-1 במארס
מאז 1964: תחרות מכונית השנה באירופה היא מהוותיקות בתעשיית הרכב העולמית. נבחרת המכוניות שעלתה הפעם לשלב הכמעט-סופי מונה 29 דגמים שישווק השנה - עד סופה לפחות בחמש מדינות שונות באירופה.
צוות השופטים מונה 60 עיתונאי רכב בכירים כולל מטורקיה ורוסיה. מספר העיתונאי מכל מדינה נקבע לפי חשיבותה בתעשיית הרכב העולמית וגודלו של שוק הרכב בה. יצרניות רכב ומדינות בהן נמכר מספר גדול של מכוניות חדשות, למשל איטליה, בריטניה, גרמניה, ספרד וצרפת, שולחות שישה עיתונאים כל אחת. אחרות שולחות עיתונאי אחד בלבד, למשל צ'כיה, פינלנד, סלובניה, נורווגיה, לוקסמבורג, יוון, דנמרק ואירלנד. אגב רק חמש מבין השופטות הן נשים.
הבחירה נעשית על פי פרמטרים של עיצוב, נוחות, שימושיות, בטיחות, צריכת דלק וידידותיות לסביבה, ביצועים, התנהגות כביש ושביעות רצון כללית. פרמטרים נוספים חשובים הם חדשנות טכנולוגית ותמורה למחיר.
2 צפייה בגלריה
פיז'ו 208
פיז'ו 208
פיז'ו 208, גברה אשתקד על טסלה מודל 3 ופורשה טייקן
(צילום: ניר בן זקן)
החשמל שולט: שלא במפתיע, בתחרות השנה שולט החשמל. יש מכוניות בעלות הנעה חשמלית בלבד, יש כאלה המציעות מנוע בעירה פנימית ולצדו מנוע חשמלי מסייע, נטען או לא. כשליש מהמתמודדות מציעות גרסה כזו, ויש גם מכונית בעלת הנעת מימן - טויוטה מיראי. מבין היצרניות, מרצדס הכניסה לרשימה הסופית לא פחות מארבעה דגמים – GLA, GLB, GLS ו-S קלאס - ואחריה יונדאי עם שלושה: i10, i20 וטוסון. ב.מ.וו, פורד, הונדה, טויוטה ופולקסווגן מיוצגות על ידי שתי מתמודדות.
  • אודי: A3
  • ב.מ.וו: סדרה 2 גראן-קופה וסדרה 4
  • דאצ'יה: סנדרו
  • הונדה: ג'אז ו-e
  • טויוטה: יאריס ומיראי
  • יונדאי: i20 ,i10 וטוסון
  • לנד רובר: דיפנדר
  • מאזדה: MX-30
  • מרצדס: GLA ,GLB ,GLS ו-S קלאס
  • סיאט: לאון
  • סיטרואן: C4
  • סקודה: אוקטביה
  • פולסטאר: 2
  • פולקסווגן: גולף ו-ID3
  • פורד: אקספלורר וקוגה
  • פיאט: 500
  • פיז'ו: 2008
  • קופרה: פורמנטור
  • קיה: סורנטו