יבואנית רכב ראשונה נכנסת לתחום ברכב השיתופי: חברת טלקאר, יבואנית קיה לישראל, תשקיע 3.5 מיליון דולר בחברת GoTo גלובאל, מפעילת שירות car2go ומי שמפעילה עבור עיריית תל אביב את שירות השכרת הרכב העירוני אוטותל. ההשקעה מתבצעת לפי שווי של 45 מיליון דולר לחברה לפני הכסף, כפול משוויה בעת שאדם נוימן השקיע בה ביולי האחרון 10 מיליון דולר.
1 צפייה בגלריה
קאר 2 גו - בחיפה השירות לא הצליח, המכוניות עברו לתל אביב
קאר 2 גו - בחיפה השירות לא הצליח, המכוניות עברו לתל אביב
קאר 2 גו - בחיפה השירות לא הצליח, המכוניות עברו לתל אביב
(ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)





זו הפעם הראשונה שבה משקיעה יבואנית רכב ישראלית בתחום המתפתח, שבו פועלות בארץ גם שלמה share של חברת ההשכרה והליסינג שלמה סיקסט, וחברת סיטי קאר. GoTo נמצאת בבעלות חברת שגריר ומנוהלת בידי גיל לייזר. טלקאר, שבבעלות משפחת אונגר, מנוהלת בידי גדי אונגר. מעסיקה 160 עובדים. בעקבות ההשקעה תרד שגריר לאחזקה של 49.79%, אדם נוימן ל-34.73%, וטלקאר תחזיק 8.1%.
קאר2גו הייתה חברת הרכב השיתופי הראשונה בארץ, אך היא מתקשה לפרוץ מעבר לאזור המרכז, וההשקעה החדשה עשויה לסייע לה בהגדלת הצי. ההשקעה של טלקאר עשויה להוביל להגברת הרכישות של דגמי קיה בידי החברה ואחזקתם במוסכיה, כך שלא מדובר בהשקעה פיננסית גרידא. טלקאר צפויה להשיק בשנה הקרובה גם מכוניות חשמליות, שעשויות גם הן להגיע לצי של קאר2גו. חברת הרכב השיתופי האמריקאית ליפט כבר מפעילה 200 דגמי קיה נירו חשמליים.
קאר2גו הפעילה עד לאחרונה את שירות השכרת הרכב העירוני בחיפה, שהתבסס על מכוניות רנו זואי חשמליות, ובוטל בהחלטת עיריית חיפה בשל שיעור שימוש נמוך, וביקורת של תושבים על מקומות החנייה הציבוריים שנלקחו לטובת השירות. 100 המכוניות החשמליות ששימשו את השירות הועברו בהסכם עם עיריית תל אביב להגדלת הצי של שירות אוטותל. זאת, למרות שכפי שנחשף בכלכליסט, היקף השימוש בשירות דווקא ירד במהלך שנת 2020, בין השאר בשל הקורונה.
המהלך של טלקאר מתבצע בהמשך להשקעות של קיה העולמית בתחום הרכב השיתופי. קיה מפעילה מיזם כזה בקוריאה תחת המותג קיה פלקס, שותפה במיזמים כאלה בספרד ובהודו, וסיפקה למפיציה באיטליה וברוסיה אפליקציה להפעלת רכב שיתופי.
גיל לייזר מסר כי "התחבורה השיתופית ממשיכה להתקדם ואיתה גם GoTo Global. ההבנות אליהן הגענו עם טלקאר משקפות הבעת האמון משמעותית מצד טלקאר והינה חיזוק משמעותי ביותר. הניסיון רב השנים מעולם התחבורה של טלקאר, לצד קשרים חזקים עם יצרני רכב מובילים בעולם ובראשם קיה, יאפשרו לנו, עם השלמת העסקה, להמשיך לצמוח בשווקים חדשים בדגש על השוק האירופאי, ולהעמיק את הפעילות בשווקים הקיימים".
גדי אונגר מסר כי "לקיה שאיפות ברורות להמשיך לשמור על מעמדה כיצרנית רכב מובילה בעולם, ובתור שכזו להעמיק את קשריה עם עולם התחבורה השיתופית והמיקרו-מוביליטי. טלקאר מחפשת כל העת דרכים להשתלב בחזון של היצרנית".
ואילו דוד מיכאל, מנכ"ל קבוצת שגריר, מסר כי "אנחנו שמחים על השאת ערך נוספת לבעלי המניות של שגריר ועל השקעה חשובה. העסקה הנרקמת עם טלקאר להשקעה לפי שווי הגבוה בכ-50% משווי החברה לפיו בוצע הגיוס הקודם, הינה עדות נוספת לחשיבות פעילותה של GoTo ולכך שהחברה טרם הגיעה לחשיפת מלוא הערך שלה".