• מרצדס AMG Project ONE תציע יכולת של מכונית פורמולה 1 על הכביש הציבורי
  • נמצאת בהכנה כבר מספר שנים ואמורה הייתה לעלות על הכביש ב-2019. לא קרה
  • תשלב מנוע-גיר של פורמולה 1 בנפח 1.6 ליטר עם סוללת עזרים אווירודינמיים אקטיביים
(המלצה חמה לגולשים מדסקטופ - הגבירו את עוצמת הרמקולים)
מה אנחנו חושבים על זה: מרצדס מחזיקה כנראה בהיסטוריה העשירה ביותר של פיתוחים חדשים בתעשיית הרכב בתחום הבטיחות והנוחות. אבל הפעם מדובר במשהו אחר לגמרי. ה-One היא הרבה יותר ממכונית או פלטפורמה לחידוש טכנולוגי, אלא בראש וראשונה הצגת תכלית של עליונות מוטורית כוללת. ומה מתבקש יותר מלנצל את הידע שצברה מרצדס במסלולי הפורמולה 1, שם היא דומיננטית כבר שנים ארוכות באופן שהופך את הזוכים באליפות היוקרתית לצפויים מדי ואת המתחרים למתוסכלים, חסרי אונים ואף מביכים (ר"ע פרארי).
אין לה שום משמעות מסחרית כמובן, וספק אם מרצדס תרוויח עליה אפילו יורו בודד בהתחשב בעלויות הפיתוח, ללא קשר לתג המחיר המפלצתי שיוצמד לה (ויוצמד לה). היא כן תהיה אלמנט שלא ניתן להתעלם ממנו באולמות תצוגה גדולים בעולם, היא כן תנסה (בעתיד הקרוב) לקבוע שיא הקפה על הנורבורגרינג והיא כן תשלב בה את יחידת המנוע-גיר ההיברידית-מתקדמת ביותר בעולם לצד תמהיל עזרי אווירודינמיקה אקטיביים שמעולם לא נראו על הכביש הציבורי. וזה בלבד הופך אותה מבחינתנו לסופר מעניינת ומסקרנת בעידן של רכבי פנאי משעממים עם מנועי טורבו קטנים.
3 צפייה בגלריה
עדיין תחת הסוואה - למרות שלא באמת יש בה צורך
עדיין תחת הסוואה - למרות שלא באמת יש בה צורך
עדיין תחת הסוואה - למרות שלא באמת יש בה צורך
(מרצדס)
שלב נוסף, כמעט אחרון בדרך לכביש: מרצדס עדכנה כי מספר יחידות טרום-ייצור של ההיפר-מכונית פרוג'קט 1 (שם זמני, כנראה) עלו לאחרונה על מסלול המבחן הפרטי בקומפלקס הטכנולוגי של היצרנית באימנדינגן, גרמניה. כעת כבר עם המנוע ההיברידי שישולב במכונית הסדרתית - אם כך אפשר יהיה לכנות את המספר הסופר-מוגבל של יחידות ברחבי העולם. גם תיבת ההילוכים (המבוססת) על זו שבמכונית פורמולה 1 המצליחה שלה מצטרפת לחגיגה. במרצדס מספרים שמנהלי הפרויקט "אישרו" לצוות הבוחנים לשחרר את שיא התפוקה של מנוע ה-1.6 ליטר הבנזין-מוגדש-נעזר-חשמל המתקדם, עם הספק המרבי של "יותר מ-1,000 כ"ס".
3 צפייה בגלריה
אתגר טכנולוגי - פעולה משולבת ומיטבית של עזרים אקטיביים
אתגר טכנולוגי - פעולה משולבת ומיטבית של עזרים אקטיביים
אתגר טכנולוגי - פעולה משולבת ומיטבית של עזרים אקטיביים
(מרצדס)
האווירודינמיקה היא שיא: ה-One תהיה מכונית מאוד מאוד מהירה. כמה עוד לא ברור, אבל יש מספרים מעניינים שהודלפו כבר. למשל, היא תזנק מעמידה ל-200 קמ"ש בשש שניות בלבד. אלה אמנם לא זמני פורמולה 1, אבל ממש לא רחוקים מהם למרות יתרון המשקל הגדול של מכונית המירוץ על-פני מכונית הכביש. אבל זמני האצה הם רק חלק מהסיפור כאן. המרצדס הזו אמורה להציג לעולם מערכת אווירודינמיקה משולבת מתוחכמת במיוחד, שאמורה לדאוג ליחס מיטבי בין גרר לכוח הצמדה בעזרת שורת אבזרים ייעודיים מלפנים ומאחור לרבות מסיטי אוויר נעים, צלעות קירור בזווית משתנה ומה לא. "נציב רף חדש בהיסטוריה המוטורית", מבטיחים שם.
גם חשמל: האחת אמורה לאפשר גם יכולת תנועה חרישית וחשמלית לגמרי אבל תגביל זאת כנראה לכ-25 ק"מ בלבד, תיאורטיים כמובן. בפועל אף אחד לא ממש יהיה מעוניין בכך, שכן למעט התגנבות שקטה אל אזור הכניסה לקזינו של מונטה קרלו (וגם זה, פעם אחת בלבד), קשה לדמיין מתי יעדיפו בעלי המכונית הזו לבטל את הסאונד האלוהי שתשחרר מערכת הפליטה. מרצדס מודים שהיה להם ממש קשה עם עניין הסאונד, ואם לדייק, עם התאמתו לרמת רעש שעומדת בתקנים לכביש הציבורי. מסתבר שהצליחו.