• אחרי שמונה וחצי שנים, מיצובישי מחליפה את ההאוטלנדר בדגם חדש
  • הממדים גדלו, המנוע חזק יותר אבל אבזור הבטיחות נותר צנוע
  • המחיר מתחיל ב-179 אלף שקל, התייקרות של 7,000 שקל
טייק 4: זהו דור רביעי לרכב הפנאי של מיצובישי, המחליף את האאוטלנדר הקודם והוותיק המשווק כאן ללא שינויים כבר שמונה וחצי שנים. האאוטלנדר החדש הוא דגם ראשון שמציגה מיצובישי מאז הפכה לחלק מקונצרן רנו-ניסאן, על בסיס ניסאן אקס-טרייל שטרם עשה עלייה. עוד שווה להזכיר כי הוא ישווק אצלנו בתקינה אמריקנית, בשונה מקודמו ששווק כאן בתקינה אירופאית. זאת לאחר תוכנית ההתייעלות של מיצובישי להפסיק את פעילותה ביבשת הישנה.
בינתיים רק בנזין: אאוטלנדר יוצע בשלב ראשון רק עם מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.5 ליטר עם 181 כ"ס, 31 כ"ס יותר מהדגם היוצא. הוא מחובר לתיבת הילוכים רציפה ולהנעה קדמית. הנעה כפולה קבועה חדשה המכונה S-AWC (ר"ת Super All-Wheel Control) תוצע בגרסאות הבכירות, והיא כוללת כעת גם הכוונת מומנט לפנים-אחור ולצדדים באמצעות בלימה, בהתאם לתנאי הנהיגה ולמצב הנבחר. גרסה היברידית נטענת עם טווח נקי מזיהום שצפוי לעמוד על כ-70 ק"מ תצטרף להיצע באמצע שנה הבאה.
כבעבר הוא יוצע עם שורת מושבים שלישית המאפשרת מקום לשבעה, כשהיצרנית מבטיחה שיפור במרחב המחיה הודות לגידול במידות החיצוניות עם תוספת 1.5 ס"מ לאורך, 5 ס"מ לרוחב, 4 ס"מ לגובה ו-3.5 ס"מ לבסיס הגלגלים. נפח תא המטען עומד על בין 160 ליטר (32+ ליטר) כשהשורה השלישית בשימוש ועד 793 ליטר (291+ ליטר) כשהיא מקופלת.
יותר אבזור ובטיחות: העיצוב החיצוני מודרני ומרשים בהרבה מהמראה המיושן ומגושם של ההאוטלנדר היוצא, בעיקר החרטום עם יחידות תאורה מפוצלות וסבכה ענקית ויש גם אפשרות לצביעה דו-גוונית. גם סביבת הנהג עדכנית עם בורר הילוכים בעיצוב ג'ויסטיק ומסך מגע מקורי ("8 בגרסאות הבסיס, "9 בבכירות) במקום התקנה מקומית בעבר, הכוללת גם צימוד מתבקש ל-Apple CarPlay ו-Android Auto.
גרסת הביניים (פרימיום ב-200 אלף שקל) מוסיפה חלון שמש פנורמי, לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), חימום למושבים הקדמיים עם כיוון חשמלי לנהג מפתח חכם וחישוקי "20 ("18 בבסיסי). הגרסה הבכירה (לקשרי, החל מ-215 אלף שקל) כוללת גם בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, תצוגת נתונים עלית ("10.8), מצלמות היקפיות, ריפודי עור ודלת תא מטען חשמלית.
מערכות הבטיחות בכל הגרסאות צנועות מהמקובל וכוללות בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעה על סטייה מנתיב ושטח מת. מערכות מתקדמות יותר כמו תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב ומניעת כניסה לנתיב לא פנוי המוצעות באאוטלנדר בצפון אמריקה, לא עשו דרכן לגרסה המקומית. לדברי היבואנית הסיבה לכך היא היעדר תקינה למערכות המתקדמות. הבטיחות הפסיבית שופרה עם 11 כריות אוויר לעומת 7 בדגם היוצא.
מה אנחנו חושבים: על הנייר האאוטלנדר החדש נראה טוב משמעותית מכל בחינה. העיצוב שלו וסביבת הנהג מרשימים יותר, האבזור עשיר יותר, מרחב המחיה לנוסעים שופר והבסיס החדש אותו מעניקה לו ניסאן אמור להביא לאיכויות נסיעה גבוהות מהדגם היוצא.
לצד זאת מערכות הבטיחות צנועות מאלה שאיתן הוא משווק בצפון אמריקה, ומהמתחרים בקטגוריה כמו סקודה קודיאק ופיז'ו 5008. עד כמה זה יפריע לו לשמור על מעמדו כחביב הקהל ורב המכר של הקטגוריה? כנראה שלא מאוד.