בקצרה:
  • רנו מגאן RS תשווק בישראל מעתה רק בגרסת 'טרופי' קיצונית
  • עם עוד 20 כ"ס, זינוק מהיר יותר ותג מחיר גבוה ב-20 אלף שקל
  • השאלה הגדולה: האם רנו חשבו הפעם גם על נוחות נסיעה
טרופי ראשון: זו פעם ראשונה שיבואנית רנו, מחליטה לשווק כאן את גרסת טרופי, הנחשבת באופן היסטורי לקיצונית בשושלת הדגם למעט 'טרופי R' שיוצרו במהדורות מאוד מוגבלות במטרה מוצהרת להיות המהירות ביותר מסוגן במסלול הנורבורגרינג.
גרסת טרופי שתתייצב באולמות התצוגה של רנו בחודש יוני מגיעה לכאן לאחר מתיחת פנים קלה שעבר הדגם. מתחרותיה הישירות יהיו קופרה לאון ופולקסווגן גולף GTI בהן נהגנו בימים האחרונים, כמו-גם הונדה סיוויק טייפ R שעברה עדכון קל לאחרונה.
יותר כוח: מנוע ה-1.8 ליטר נהנה כעת ממגדש טורבו עם מיסבי קרבון קלים ובעלי התנגדות נמוכה יותר, המאפשרים לו תגובה מהירה מבעבר ומהירות סיבוב שמגיעה ל-200 אלף סל"ד. הספק המרבי עומד כעת על 300 כ"ס, ותיבת שישה הילוכים כפולת מצמד מורידה את הכוח לגלגלים הקדמיים דרך דפרנציאל מוגבל החלקה (טורסן). הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 5.7 שניות, מהיר בעשירית ממגאן RS קאפ (280 כ"ס) ששווקה כאן בעבר. מערכת פליטה אקטיבית אחראית על בחירת פס הקול משתי אפשרויות: רועש והרבה-יותר-רועש.
בסיבוב: לטרופי כיול מיתלים זהה לקאפ עם מערך שהוקשח בהשוואה ל-RS רגילה, - קפיצים (30%+), בולמי זעזועים (25%+) ומוטות מייצבים (10%+). מערכת הבלימה של ברמבו (290-355 מ"מ לפנים-אחור) נותרה ללא שינוי ועל הקשר לקרקע אחראים צמיגי ברידג'סטון פוטנזה S007 על חישוקי "19 מסוגננים.
כבעבר היא תצויד במערכת היגוי אחורי אקטיבי שניתן למצוא בדגמים ספורטיביים יקרים להחריד דוגמת פורשה 911 GT3 או מרצדס AMG GT בלאק סרייס. הגלגלים האחוריים פונים בה בזווית הפוכה לקדמיים (2.7 מעלות) עד מהירות של 60 קמ"ש - או 100 קמ"ש בבחירה במצבי "ספורט" או "מסלול" - במטרה לשפר את חדות הפניה. במהירות גבוהה יותר הם פונים בזווית מקבילה (מעלה אחת) לגלגלים הקדמיים לטובת היציבות הכיוונית.
מה עוד צריך לדעת עליה: המראה נותר כמעט ללא שינוי בעוד שסביבת הנהג כוללת לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "10 (היה "7), מסך מגע בגודל "9.3 (לעומת "8.7), מתגים שונים לבקרת האקלים וריפוד עור-אלקנטרה. רשימת האבזור כוללת כבעבר מצלמת נסיעה לאחור, חיישני חניה, בקרת אקלים מפוצלת גם לאחור, מפתח חכם וחימום למושבים הקדמיים, בלימה אוטונומית והתרעה על סטייה מנתיב, ונוספה בקרת שיוט אדפטיבית המוותרת על התרעת שטח מת שהוצעה בעבר.
מה אנחנו חושבים: המגאן RS היוצאת הייתה מכונית נוחה יותר לשימוש יומיומי מקודמותיה, עם מרכב חמש דלתות ואופציה לתיבה אוטומטית, מבלי לאבד את היכולת הספורטיבית המרשימה. ה'טרופי' היא המדרגה הבאה ועשויה להעלות את הרף עוד יותר ולהתמקם בצמרת השפחתיות-אקשן. נותר רק לגלות אם בניגוד לדגם היוצא, נוחות הנסיעה בעיר אינה גרועה כבעבר.