"אני מניח שלא נייצר עוד מנועי בעירה פנימית חדשים", כך אמר לאוטומטיב ניוז ראלף ברנדסטטר, יו"ר פולקסווגן, על רקע המעבר המואץ של הקונצרן הגרמני לדגמים כול-חדשים בעלי הנעה חשמלית, בכל מותגי המאסה הרלוונטיים - פולקסווגן, סיאט, סקודה, אודי או פורשה.
1 צפייה בגלריה
פולקסווגן ID4
פולקסווגן ID4
פולקסווגן ID4 החשמלית
יש להזכיר כי לפני ימים ספורים הפתיע מרקוס דוזמן, מנכ"ל אודי, כשאמר כי "העולם מכין עצמו לעתיד שיהיה חשמלי לחלוטין, ולכן אפשר לומר שאודי פיתחה כבר את מנוע הבעירה הפנימית האחרון שתשווק אי פעם". מכיוון שגם מותגי סיאט וסקודה נשענים באופן מוחלט על יחידות הנעה אותן מפתחת פולקסווגן, אמירה זו תקפה גם מבחינתם.
גם ברנדסטטר, בדומה למקבילו דוזמן, ציין כי פולקסווגן תמשיך לפתח מנועים קיימים כדי שיעמדו בתקנות זיהום אוויר יורו7 המחמירות יותר. "אנחנו עדיין צריכים אותם (את המנועים הקיימים, ה"פ) לזמן הקרוב, ולכן צריך להפוך אותם ליעילים עד כמה שניתן", אמר והוסיף הבהרה שמעסיקה כיום את כל בכירי התעשייה: הכסף אותו תרוויח פולקסווגן על מכירת כלי רכב בעלי מנועי בעירה פנימית יממן את המעבר המלא להנעה חשמלית.
לפי תכנית האצת המעבר לחשמל אותה חשפה פולקסווגן בתחילת החודש, לא פחות מ-70% מסך המכוניות החדשות שימכור הקונצרן הענק ב-2030 יהיו חשמליות לחלוטין. כדי לקבל מושג על קצב האצת תכניות החשמול המקוריות אפשר לחזור מספר שנים לאחור. מתיאס מולר, העומד בראש הקונצרן, חזר רק לפני שלוש שנים על ההבטחה לצייד ב-2025 כ-25% מכלל המכוניות החדשות שתשווק קבוצת פולקסווגן בעולם במנועים חשמליים.
יצרניות אחרות הציבו לאחרונה יעדים שאפתניים עוד יותר. וולוו למשל הצהירה כי כבר ב-2025 יונעו מחצית מהמכוניות שתמכור בעזרת חשמל בלבד. מ-2030 לא תמכור עוד מכוניות עם מנוע בעירה פנימית. יגואר תקדים אותה ותשווק רק מכוניות חשמליות מ-2025. ראוי עם זאת להעמיד את הצהרות שני המותגים המוזכרים בפרופורציות מול קונצרן הרכב הגרמני הענק. ב-2020 מכרו וולוו ויגואר יחדיו כ-700 אלף מכוניות חדשות. באותו זמן מכרה פולקסווגן 9.3 מיליון מכוניות, ואף זו ירידה לעומת 11 מיליון שמכרה ב-2019.