• ניסאן סנטרה החדשה תגיע כמו קודמתה מצפון אמריקה ותיוצר במקסיקו
  • מבוססת על פלטפורמה מודרנית, תשווק עם מנוע בנזין לא מוגדש
  • תג המחיר: החל מ-135 אלף שקלים
תקציר הפרקים הקודמים: הסנטרה החדשה שנחתה כאן היא דור שמיני בשושלת משפחתית ארוכה שמיועדת לשוק האמריקאי, ומגיעה אלינו מפס הייצור במקסיקו. הסנטרה הקודמת נחתה כאן בסוף 2016 וסימלה את חזרתה של ניסאן לקטגוריית המשפחתיות לאחר היעדרות ארוכה, אלא שהטיימינג לא היה מוצלח שכן רכבי הפנאי החלו כבר לנגוס גם בקטגוריה החשובה ביותר בשוק. ובכל מקרה, הסנטרה לא יכולה הייתה לתת מענה למשובחות בקטגוריה למרות רשימת אבזור מרשימה.
מה חדש: הסנטרה דומה כעת יותר לאלטימה הגדולה יותר, עם סבכת V גדולה ויחידות תאורה צרות. העיצוב החדש מאפשר גם מקדם גרר נמוך מבעבר (0.27 לעומת 0.29). בתא הנוסעים מבטיחה ניסאן שיפור משמעותי (וטוב שכך) באיכות החומרים, גלגל הגה שטוח בחלקו התחתון ומסך מגע מקורי ("8 עם צימוד Apple CarPlay ו-Android Auto) לעומת מסך בהתקנה מקומית בדגם היוצא. עוד ברשימת האבזור: מפתח חכם עם אפשרות להתנעה של הרכב מבחוץ, שלושה שקעי USB, בקרת אקלים מפוצלת וחישוקי "16 קלים.
אבזור הבטיחות כולל מערכות אקטיביות שלא הוצעו בעבר כמו בלימה אוטונומית (גם בנסיעה לאחור), בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת סטייה מנתיב ושטח מת. שווה לציין את המצאותן של 10 כריות אוויר (שש בקודמת) ומערכת חשובה להתרעה על שכחת ילדים במושב האחורי.
מנוע ותיק, פלטפורמה חדשה: תשכחו ממנועים צנועי-נפח מוגדשים ותיבות מצמד-כפול המקובלים כיום במכוניות אירופאיות מודרניות. בהתאם למקובל מעבר לאוקיינוס, המנוע כאן הוא 2.0 ליטר בנזין אטמוספרי (149 כ"ס, 25 יותר מה-1.8 ליטר בעבר). תיבת ההילוכים רציפה כמו בדגם הקודם, אבל עם יחסי העברה שונים והבטחה לאופי פעולה "טבעי" יותר. הביצועים: זינוק ל-100 קמ"ש ב-8.8 שניות ו-179 קמ"ש מרביים.
הסנטרה מתבססת על פלטפורמה חדשה עם מתלה אחורי מודרני (רב-חיבורי לעומת קורת מתח), מפסקי סרנים רחבים יותר ומרכז כובד נמוך מבעבר. היכולת הדינמית אמורה לצאת נשכרת משינויים אלה. להגה תגבור חשמלי (לעומת אלקטרו-הידראולי בעבר) ויחס קצר יותר (2.5 סיבובים לעומת 3) ומבטיח להציע גם יותר משוב, אבל קוטר הסיבוב גדל במטר שלם (11.6).
מה אנחנו חושבים עליה: הסנטרה מתייצבת לקטגוריה הכוללת מתחרים מודרניים דוגמת סקודה אוקטביה וטויוטה קורולה. תג המחיר שלה - 135 אלף שקל - זהה לצ'כית ונמוך במעט מהיברידית, ומאפשר כך כנראה הנחה משמעותית לציי רכב עבור השוק המוסדי, עסקאות טרייד-אין או מימון מפתה בשוק הפרטי. ואיך היא נוסעת? בקרוב נעדכן אתכם.