המתקפה ההיברידית-נטענת אינה פוסקת. ב.מ.וו מתחילה לשווק בישראל גרסאות היברידיות-נטענות לרכבי הפנאי שלה, ה-X1 ואחיו הגדול יותר, X3.
מה אנחנו חושבים עליהם: גרסאות היברידיות-נטענות נהנו בעבר מהטבת מס נדיבה במיוחד שהפכה אותם לאטרקטיביים מאוד ביחס לדגמים "רגילים". עובדה זו הפכה אותם ללהיטי מכירות גם בקרב מי שאינו מתחבר לשקע על בסיס קבוע. אבל זה לא המצב כיום. גם מבלי שהיה שביכולתם להתחבר לתקע, אך כיום זה לא המצב. כך שהשניים מצטרפים באיחור ניכר למסיבה, אשר סביר להניח שראתה את שעתה היפה זה מכבר. ה-X3 מזנק לסביבה עמוסת מתחרים מבוססים ומצליחים מבית וולוו ומרצדס ועשוי לסבול מכך. ל-X1 לעומת זאת צפויים חיים נוחים יותר שכן הוא בודד בקטגוריה, לפחות עד תחילת שיווק וולוו XC40 בגרסה דומה - אחר כך, גם לו צפויה תחרות עזה.
ה-X1 הוא אחד הדגמים היותר מוצלחים של ב.מ.וו בעידן הנוכחי, בעיקר בדור הראשון, המשובח והמהנה יחסית לז'אנר. הדור השני שמשווק כיום והוצג לפני מחצית העשור כבר משתמש בפלטפורמה של מיני, עם הנעה קדמית וכל המשתמע מכך, פחות מלהיב אך כנראה (מעט) יותר יעיל. התחרות מגיעה מכיוונם של אודי Q3, וולוו XC40 ומרצדס GLA, ובינתיים הוא ההיחיד בקטגוריה עם יחידה היבירידית-נטענת - יתרון חביב שיעלם חיש קל תוך שבועות ספורים, עם הגעתו ארצה של הוולוו-שקע.
מידותיו אינן שונות מאלה של אחיו למשפחה, למעט מרווח גחון צנוע יותר (בין היתר במטרה להקטין את מקדם הגרר ולשפר את ניצולת האנרגיה) ואילו תא המטען שלו צנוע יותר אף הוא, בין היתר כדי לספק מקום למערכת ההיברידית. הנעה כפולה (אמיתית) אין כאן, מנוע בנזין שמניע גלגלים קדמיים וחשמלי (חלש יותר) שמניע את האחוריים, מדמים זאת היטב.
הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש אורך 6.9 שניות בלבד, המהירות המרבית מוגבלת ל-193 קמ"ש, גם כאן כדי למנוע ריקון מהיר של הסוללה. מצברי 10 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה של כ-55 ק"מ (תיאורטיים) נקיים מזיהום.
-------------------------------------------------------------------------------
ב.מ.וו X3 נמצא איתנו כבר זמן רב, וכיום משווק הדור השלישי שלו, אשר הוצג לפני שנים ספורות. ולמרות שאינו נחשב לאחד הבולטים שבדגמי החברה, הוא הראשון עם משפחה שכוללת את כל אחת מאפשרויות ההנעה הקיימות כיום בחברה: בנזין, דיזל, היברידי-נטען (אשר הגיע עכשיו) וחשמלי מלא. בגרסאות "רגילות" הוא מתחרה באודי Q5, וולוו XC60, מרצדס GLC ודומיהם. מידותיו דומות לאלה של שאר דגמי המשפחה, למעט תא מטען קטן ב-100 ליטר (450 ליטר) עקב המערך ההיברידי שהצטרף לחבילה.
מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין ומנוע חשמלי שנרתם לעזרה מייצרים 292 כ"ס שעוברים בעזרת תיבת שמונה הילוכים אוטומטית לכל הגלגלים באופן קבוע. הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש נמרץ אמנם (6.1 שניות), אך איטי מגרסת הבנזין (30i). גם המהירות המרבית איטית יותר, עם 210 קמ"ש לעומת 240 קמ"ש. מצברי 12 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה נקי מזיהום (תיאורטי) של עד 55 ק"מ.