טסלה מסרה במהלך חודש יוני 1,880 מכוניות מהמודל 3, והפכה בכך לחשמלית הראשונה שמתברגת לרשימת עשר המכוניות הנמכרות בישראל. למעשה, היא הייתה מרחק נגיעה מתואר הנמכרת ביותר, רק 10 יחידות פחות מטויוטה קורולה הזולה ממנה משמעותית, ושבשונה מטסלה נמכרת גם בשוק המוסדי המהווה חלק גדול מסך המכירות.
חשוב להדגיש כי נתוני המסירות הרשמיים של איגוד יבואני הרכב יתפרסמו בהמשך השבוע. מהנתונים הראשונים שהגיעו לידינו עולה כי בחודש יוני המודל 3 נמכרה במספרים גדולים יותר מדגמים פופולריים וזולים משמעותית כמו יונדאי איוניק (1,690 מסירות), יונדאי טוסון (1,169), קיה נירו (1,130) וטויוטה ראב4 (1,030).
בסך הכל מתחילת השנה מסרה טסלה 2,915 מכוניות, כולן ממודל 3 - הדגם היחיד אותו היא משווקת בינתיים בישראל. לצרוך ההשוואה מדובר בכמות גדולה יותר מסך מכירות אודי וב.מ.וו בששת החודשים הראשונים של 2021, ויותר מפי ארבעה מהרכב החשמלי השני הכי נמכר – MG ZS EV (690 יחידות) הזול ממנה משמעותית. ב-2022 יורחב היצע הדגמים עם הצטרפות מודל Y כרכב פנאי על בסיס ה-3, וגם המודל S ומודל X העדכניות, מה שיגדיל עוד יותר את כמות המכירות.
בסך הכל נמסרו ב-2021 כ-4,400 מכוניות חשמליות, כמעט פי 3 מאשר בכל 2020. נתח השוק של רכבים נקיים מזיהום עלה לראשונה לכ-3%, אבל עדיין מדובר בנתח קטן פי שניים מבשוק הרכב האירופאי.
הביקוש לדגמי טסלה הביא לכך שבסוף השבוע דחתה נציגת היצרנית בישראל את מועדי האספקה למודל 3, מספטמבר לנובמבר. הדחייה אינה חריגה בשוק הרכב כיום, לאור קשיי האספקה שיוצר המחסור העולמי בשבבים.