טויוטה טקומה, הטנדר הקטן בהיצע הדגמים של היצרנית היפנית בצפון אמריקה נחת בישראל ומשווק כאן על ידי סוכנות טויוטה רחובות, יבואנית מקבילה של המותג. תג המחיר שלו עומד על 360 אלף שקל. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת עליו.

מי אתה: טקומה הוא בן-דוד אמריקאי וגדול להיילקס המשווק בשאר העולם ובישראל, כרגע בדור שלישי שהוצג לראשונה בתערוכת דטרויט ב-2015. כמו מרבית טנדרי העבודה הוא מבוסס על שלדת סולם עם סרן חי וקפיצי עלים מאחור, מיתלים נפרדים וקפיצי סליל מלפנים. תמהיל קשוח שמתאים לעבודה תובענית אך לוקה בדרך כלל בנוחות בשימוש יומיומי.
איך הוא בהשוואה להיילקס המוכר לנו: הוא ארוך ב-6 ס"מ (539 ס"מ), רחב ב-4.5 ס"מ (189 ס"מ) עם בסיס ארוך ב-15 ס"מ (323.5 ס"מ). הארגז ארוך בסנטימטר (153.5 ס"מ), אבל צר ב-10 ס"מ (144 ס"מ). כושר הגרירה שלו עומד על 2.9 טון, 150 ק"ג פחות מההיילקס. בחרטומו יש מנוע בנזין V6 גדל-נפח כמקובל בארה"ב, עם הספק מרבי של 278 כ"ס. אלה נתונים טובים משמעותית מהיילקס המסתפק במנוע טורבו-דיזל עם ארבעה צילינדרים, נפח של 2.4 ליטר והספק מרבי של 150 כ"ס. תיבת שישה הילוכים אוטומטית מעבירה כוח לאחור על הכביש ולכל הגלגלים בשטח.
אבזור: רשימה ארוכה ומכובדת כיאה לתג המחיר הגבוה מאוד. ריפודי עור, כיוון חשמלי למושב הנהג, חימום למושבים קדמיים, מסך מגע בגודל "8 עם צימוד Apple CarPlay ו-Android Auto, מצלמת נסיעה לאחור, טעינה אלחוטית, בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם, חלון שמש וחישוקי "17 קלים. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על סטייה מנתיב ושטחים מתים.
איך בשטח: לטאקומה יש הילוך כוח וגרסת TRD שתשווק כאן כוללת גם נעילת דיפרנציאל אחורי ומערכת בקרת זחילה לשטח, עם אפשרות בחירה בין חמש מהירויות בין 1 ל-5 קמ"ש. מרווח הגחון מרשים ועומד על 23.8 ס"מ (סנטימטר יותר מהיילקס) וגם זוויות הגישה והנטישה מרשימות יותר - 23.9-32 מעלות בהתאמה לעומת 21-30 להיילקס. מערכת המיתלים בגרסה זו כוללת גם בולמי זעזועים משודרגים האמורים להקנות ספיגה טובה יותר של שיבושים בנסיעה במהירות גבוהה.
מה ערוץ הרכב חושב: מי לא אוהב טנדר בגרסאות קצה עם יכולת שטח משופרת, למשל פורד F150 ראפטור, ג'יפ גלדיאטור רוביקון, שברולט קולורדו ZR2 או ראם פאוור וואגון. אז גם כאן. מי עשוי לרכוש בארץ טנדר קצת יותר גדול מהיילקס במחיר גבוה בעשרות אחוזים? נדמה לנו שבעיקר קבלנים וחקלאים המעוניינים לשדרג את הלנדקרוזר החביב עליהם.