הונדה בדרך להחזיר לעצמה את התואר המשפחתית הקומפקטית המהירה ביותר. גרסת הקצה לסיוויק טייפ R העדכנית קבעה זמן של שתי דקות ו-23.9 שניות סביב מסלול סוזוקה ביפן, שניה וחצי פחות ממחזיקת השיא הקודם, רנו מגאן RS טרופי R.
הקרב על התואר 'משפחתית המהירה ביותר' בין רנו להונדה מתנהל כבר שנים רבות, בעיקר על גבי מסלול הנורבורגרינג בגרמניה, אבל לא רק. הטייפ R הקודמת הייתה זו שהדיחה את המגאן RS הקודמת מתואר 'מלכת הגיהנום הירוק', אותו החזירה לעצמה הצרפתייה לפני כשנה. כעת נראה שהונדה מתכוננת למערכה נוספת ומסלול סוזוקה הוא רק יריית הפתיחה, עם ספא פרנקושאמפ בבלגיה וכמובן הנורבורגרינג בגרמניה על הכוונת.
מסלול סוזוקה המשמש גם לסבב מרוצי הפורמולה 1 נחשב למסלול מהיר במיוחד, עם אורך כולל של 5.8 ק"מ, ישורת של 1.2 ק"מ ו-17 פניות מאתגרות ויוצאות דופן בעולם המירוצים. את הונדה הוא משמש לניסויי נהיגה מאז 1962, אחד המפורסמים הוא הנהיגה ראשונה של איירטון סנה האגדי באב-טיפוס להונדה NSX ב-1989.
נזכיר כי סיוויק טייפ R ששברה את השיא היא גרסת קצה שהוצגה במסגרת מתיחת הפנים לדגם ותיוצר ב-700 יחידות בלבד, רק 100 לשוק האירופאי, השאר לאמריקאי ואף לא אחת עבורנו. גרסה זו עברה דיאטה קיצונית במסגרתה הוסרו מערכת מיזוג, מסך המגע, מערכת השמע וחומרי בידוד מממקומות שונים - בסך הכל הפחתה של 47 ק"ג מהמשקל העצמי. בשונה מגרסת הקצה של היריבה מצרפת, הונדה לא ויתרה על מושב האחורי.
שינויים נוספים כוללים חישוקי "20 קלים יותר וצמיגי מישלין פיילוט ספורט-קאפ 2, גומי המוגדר 'ייעודי למסלול עם רישוי לכביש הציבורי', ושמור לרוב לדגמי קצה אקזוטיים. יחידת ההנעה נותרה ללא שינוי: מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין עם 320 כ"ס, תיבת שישה הילוכים ידנית והנעה קדמית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה (helical).
נגד השעון עם אלוף אירופה מאחורי ההגה:
(צילום: אורי דוידוביץ, רחפן: אלון בן משה, עריכה: איתי פולק )