2023 צפויה להיות עמוסה בהשקות של רכבים חדשים. לצד המותגים המוכרים שירעננו את אולמות התצוגה, יצטרפו גם מספר יצרניות חדשות לזירה המקומית. רובן יתמקדו בהנעות חשמליות, שצפויות לתפוס נתח שוק הולך וגדל בשנים הקרובות, חלקן גם יחדשו את ההיצע של מנועי בנזין ותיקים.
8 צפייה בגלריה
(צילום: רן סגל)
החלק הראשון מוקדש לדגמים של קטגוריות הליבה הוותיקות בשוק הרכב: מיני, סופר-מיני ומשפחתיות.

דאצ'יה

מותג הלואו-קוסט של רנו צפוי להשיק השנה סוף סוף את הספרינג, חשמלית קטנה שצפויה לקטוף בקלות את תואר "החשמלית הזולה בישראל", עם תג מחיר של 5 ספרות. הממדים קרובים לאלו של סוזוקי איגניס עם מערכת ההנעה חשמלית בסיסית המתאימה לשימוש עירוני בעיקר. עם 45 כ"ס וזינוק ל-100 קמ"ש ב-19.1 שניות, ואילו סוללת 27.4 קוט"ש תאפשר נסיעה לטווח של 230 ק"מ. בדומה לאירופה, גם בישראל חלק ניכר מהמכירות יהיה לחברות תחבורה שיתופית בעירים הגדולות. במקביל תנחת כאן גם גרסה היברידית לג'וגר, המיניוואן לשבעה הזול בישראל, עם מערכת ההנעה המוכרת של רנו. היקף המכירות צפוי להיות גדול משמעותית מזה של גרסת הבסיס הידנית ששווקה עד כה. מתי בישראל: ג'וגר היברידי - רבעון שני, ספרינג - במהלך השנה.

פיז'ו

ה-e208, הגרסה החשמלית לסופר-מיני הצרפתייה, מקבלת מצברים גדולים יותר (54 קוט"ש במקום 50 קוט"ש), מה שמגדיל משמעותית את טווח הנסיעה ב-10% ליותר מ-400 ק"מ. גם המנוע חזק יותר, עם 156 כ"ס (20+ כ"ס) העוברים ישירות לגלגלים הקדמיים, אך נתוני הביצועים טרם פורסמו. הטעינה המהירה נותרה ללא שינוי (100DC) עם מילוי מ-20% ל-80% ב-25 דקות. פיז'ו תנחית כאן גם 408 חדשה כדגם ביניים שאמורה לענות על מה שבפיז'ו מזהים כמחסור. למשל מי ש-308 קצרה מדי עבורו, 508 ארוכה מדי ו-3008 גבוהה מדי. כבסיס משמשת פלטפורמת EMP2 המוכרת של היצרנית בעוד מערכת ההנעה היחידה בהיצע המקומי תהיה היברידית נטענת בשתי רמות הספק (180 או 225 כ"ס) ועם כ-60 ק"מ נקיים מזיהום. מתי בישראל: 408 - מחצית ראשונה, e208 - מחצית שנייה.

טויוטה

הדור החמישי של הפריוס ישווק כאן רק עם מערכת הנעה היברידית-נטענת, עם טווח נסיעה נקי מזיהום של כ-75 ק"מ, כ-50% יותר מהדגם היוצא. עם 223 כ"ס העוברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים רציפה, הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 6.7 שניות, קיצוץ של 4.4 שניות בהשוואה לקודמתה. טויוטה תנחית כאן גם מתיחת פנים לקורולה, המכונית הנמכרת ביותר בישראל שלוש שנים ברציפות. עדכון העיצוב החיצוני זניח, אבל סביבת הנהג שודרגה עם לוח מחוונים ("12.3) ומסך מגע ("10.5) גדולים יותר. יחידת ההנעה תמשיך להיות היברידית אבל עם הספק גבוה במעט (140 כ"ס), המאפשר לקצץ 1.7 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש (9.2 שניות). מתי בישראל: פריוס - אמצע השנה, קורולה - מחצית שנייה.

סיטרואן

הדגם הנמכר ביותר של סיטרואן בשנים האחרונות הוא הברלינגו המסחרי, אבל ה-C4 X עשוי לשנות זאת שכן היא תכוון בעיקר לשוק המוסדי כאלטרנטיבה למשפחתיות קונבנציונאליות. בהשוואה ל-C4 המוכרת היא ארוכה ב-24 ס"מ המאפשרים תא מטען גדול משמעותית (510 ליטר). היא תוצע עם אפשרות בחירה בין שלושה מנועים שתוצע עם אותן שלוש יחידות הנעה: בנזין, דיזל וחשמל עם טווח של 360 ק"מ. מתי בישראל: מחצית ראשונה.

קופרה

קופרה, חטיבת הביצועים של סיאט, תנחית כאן לאון שרק נראית כמו הדבר האמיתי, אבל למעשה היא זהה ללאון FR ששווקה כאן עד כה, עם אותם מנועי בנזין מוגדשים - 1.5 ליטר עם 150 כ"ס ו-2.0 ליטר עם 190 כ"ס. היא תוצע גם בגרסה היברידית-נטענת, עם 245 כ"ס וטווח נקי מזיהום של 54 ק"מ. מתי בישראל: רבעון ראשון.

רנו

למרות שרנו היא מחלוצות התעשייה במעבר להנעה חשמלית, המגאן-E תהיה חשמלית מודרנית ראשונה למותג. השם אומנם ותיק אבל המראה מודרני, עם מאפייני עיצוב של רכב פנאי. היא תוצע בכמה גרסאות הנבדלות בהספק המנוע החשמלי (130 או 220 כ"ס), בקיבולת המצברים (בין 40 ל-60 קוט"ש), ובטווח נסיעה של 300 או 470 ק"מ בהתאמה. מתי בישראל: מחצית ראשונה.

יונדאי

האיוניק 6 מבוססת על פלטפורמת E-GMP המשובחת של הקונצרן הקוריאני, והמשותפת גם לאיוניק 5. העיצוב מעניק לה יכולת אווירודינמית יוצאת דופן, עם מקדם גרר נמוך במיוחד (0.21) שמאפשר לה טווח נסיעה גדול משמעותית של 610 ק"מ. מערכות ההנעה דומות, אחורי (עם 228 כ"ס) המאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-7.4 שניות או עם מנוע נוסף מלפנים (325 כ"ס) המאפשר הנעה כפולה ו-5.1 שניות במיאוץ הקלאסי. מצברים במתח גבוה (800V) מאפשרים לה טעינה אולטרה מהירה (350DC) מ-10% ל-80% ב-18 דקות. מתי בישראל: רבעון ראשון.