בקצרה:
  • לטורנאו קורייר של פורד צפויה תחרות קשה
  • ישווק עם חמישה מושבים עם בחירה בין בנזין לחשמל
  • השיווק בישראל צפוי להתחיל במהלך 2024
לעבודה ולמשפחה: מספר שבועות לאחר שנחשפה הגרסה המסחרית-סגורה של פורד קורייר החדש, מציגה היצרנית גם את גרסת הנוסעים, כבעבר תחת השם "טורנאו קורייר". הגרסה החשמלית תהיה אחת מ-10 דגמים חשמליים חדשים שתציע פורד באירופה כבר בשנה הבאה, בדרך ליעד של מכירות דגמים נטולי זיהום בלבד עד לשנת 2035. ייצור גרסת הבנזין צפוי להתחיל עוד השנה, בעוד החשמלית תרד מפסי הייצור של פורד ברומניה רק במחצית השניה של 2024, לצידה של גרסה חשמלית חדשה לפורד פומה.
המראה של הטורנאו קורייר מודרני מבעבר, עם עיצוב קורץ לעולמות הפנאי בדמות הסבכה הקדמית, קו מכסה מנוע גבוה וקורות צד מושחרות. גרסת ה"אקטיב" תציע גם צביעה שונה לגג, קשתות מובלטות לבתי הגלגלים, פסי גגון ובדי ריפוד שונים.
בתא הנוסעים יציע הפורד צמד מסכי "12 ללוח המחוונים ולמולטימדיה, יחד עם קישוריות אלחוטית לממשקי אנדרואיד ואפל, טעינה אלחוטית לסלולארי ועדכוני OTA (דרך הענן) למערכות השונות. בלם חניה חשמלי ובורר הילוכים זעיר המותקן בסמוך לגלגל ההגה מפנים מקום לחללי אחסון גדולים במרכז.
מה עוד צריך לדעת: בשונה ממתחריו הישירים, סיטרואן ברלינגו ופולקסווגן קאדי, פורד טורנאו קורייר יוצע עם חמישה מושבים בלבד, ללא אופציה לשורת מושבים שלישית. בפורד מציינים כי תא המטען גדול ב-44% ביחס לדור היוצא ויציע כעת נפח של 570 ליטרים מתחת לגובה המדף, ועד 2,162 ליטרים בקיפול המושבים. לגרסה החשמלית תא אחסון נוסף מלפנים בקיבולת של 44 ליטרים. כושר הגרירה דומה לזה של הגרסה המסחרית ועומד על 700 ק"ג עם ההנעה החשמלית, או טון אחד בגרסת הבנזין.
היצע המנועים של הטורנאו קורייר יכלול מנוע בנזין ומנוע חשמלי, ללא אופציית הדיזל שמוצעת בגרסה המסחרית. מנוע הבנזין יהיה מסדרת ה"אקובוסט" המוכרת של היצרנית, בנפח ליטר ותוספת מגדש, הספק של 125 כ"ס ובחירה בין תיבת שישה הילוכים ידנית או עם תיבה כפולת מצמדים בעלת שבעה הילוכים. לגרסה החשמלית הספק של 136 כ"ס ואופציה לבלימה רגנרטיבית המאפשרת "נהיגה בדוושה אחת".
בפורד לא מפרסמים מידע על קיבולת הסוללה וטווח הנסיעה, אך מציינים כי טעינה ביתית בקצב של 11 קילוואט תאפשר את מילוי הסוללות בתוך 5.7 שעות, בעוד טעינת DC מהירה בקצב של 100 קילוואט מאפשרת את מילוי הסוללות מ-10% ל-80% בתוך 35 דקות.
מערך הבטיחות הסטנדרטי יכלול בלימת חירום אוטונומית, שמירת נתיב, אורות גבוהים אוטומטיים וזיהוי תמרורים. כאופציה תוצע חבילת בטיחות מורחבת הכוללת גם בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים ובלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור.
מה אנחנו חושבים: קטגוריית הטנדרונים בישראל הפכה לטריטוריה כמעט בלעדית של סיטרואן ברלינגו, שגרסאות משוכפלות שלו נמצאות גם באולמות התצוגה של אופל, פיאט ואפילו טויוטה. כדי להתחרות בשליטה שלו תצטרך פורד לשלוף שפן מהשרוול, אך כבר עתה ברור שזה לא יהיה פשוט.
בלי גרסת שבעה מושבים ובלי יתרונות ברורים בכושר ההעמסה או הגרירה, בפורד יצטרכו להפתיע בתחומים שעדיין לא גלויים לנו - טווח הנסיעה של הגרסה החשמלית או איכות הנסיעה. בלי יתרון מוחץ באחד מהשניים, כנראה שהשליטה הצרפתית תימשך.