בקצרה:
- טויוטה פריוס GR, לא ההיברידית הצנועה שהכרתם
- מערכת ההנעה משולבת חשמל, הביצועים בשמיים
- ייצור סדרתי? טרם הוחלט
ביצועים עם מודעות סביבתית: מירוץ 24 השעות של לה מאן שיוזנק בעוד כשבועיים צפוי למשוך אליו מספר שיא של צופים, בעיקר בגלל חזרה לקו הזינוק של כמה מקבוצות המירוצים המפורסמות בהיסטוריה של אירוע הסיבולת הנחשב למאתגר מכולם. למשל פורשה (אחרי חמש שנים), פיז'ו (אחרי עשור) ופרארי (אחרי יובל שנים).
טויוטה, שניצחה בלה מאן בחמש השנים האחרונות, תנצל את האירוע המתוקשר כדי להציג קונספט לפריוס GR, למעשה גרסת ביצועים ראשונה למכונית שהייתה בתחילת דרכה - ובמידה מסוימת עדיין - הבחירה המועדפת על שוחרי איכות הסביבה.
מלבד תמונה של הפגוש הקדמי, היצרנית היפנית לא חושפת מידע, אבל בראיון לאוטוניוז אמר אמר יסושי אואדה, המהנדס הראשי של פריוס, כי "באופן אישי, הייתי רוצה לעשות את זה (לייצר את הרכב, א.ש). אבל אנחנו צריכים להקשיב לקהל הלקוחות לפני שנחליט לבחור בגרסת GR מתאימה לפריוס".
סביר להניח שטויוטה תבחר להשתמש בגרסה מחוזקת למערכת הנעה היברידית-נטענת, יתכן ועל בסיס מנוע בנזין מוגדש בנפח 2.4 ליטר המוצע בדגמי לקסוס. נזכיר כי הבסיס לפריוס, פלטפורמת TNGA, מאפשרת הנעה כפולה באמצעות מנוע חשמלי המחובר ישירות לגלגלים האחוריים, בדומה לראב4 למשל. גם מערכות המיתלים, ההיגוי והבלמים צפויים לעבור שדרוג על מנת להבטיח יכולת דינמית ראויה.
מה אנחנו חושבים: הפריוס שנחשבה בתחילת דרכה לאחד הדגמים החדשניים והמתקדמים בתעשיית הרכב, מכונית שסימלה תחילתה של מהפכה, לא ממש חידשה דבר בדור החמישי והחדש בשושלת שהוצג לאחרונה, ונראית יותר כאבולוציה נוספת בשושלת.
הצגת גרסת GR כמכונית ביצועים ראשונה של המותג עם מערכת הנעה משולבת חשמל עשויה לשדרג את מעמדה של הפריוס, כחדשנית ומתקדמת, ועם היצירתיות והמצוינות שהפגינו עד כה מהנדסי GR היא עשויה להיות מהדגמים המסקרנים ביותר שתעלה על הכביש והמסלול.