בקצרה:
  • לקסוס צפויה להנחית כאן את ה-LX600
  • הבסיס הוא לנד קרוזר 300, תא הנוסעים מאוד מפואר
  • יגיע בקרוב עם תג מחיר של כמיליון שקל
ענק בשטח: ל-ynet נודע כי ה-LX600, דור רביעי לרכב הפנאי-שטח הגדול של לקסוס, צפוי לנחות בקרוב באולם התצוגה המקומי של היבואנית הרשמית. הוא מבוסס על טויוטה לנד קרוזר 300 שאינו משווק כאן בהיעדר תקינה מערבית, עם שלדת סולם חדשה (TNGA-F) קשיחה לצד חלקי מרכב מאלומיניום (דלתות צד) שמאפשרים דיאטה מתבקשת של כ-200 ק"ג.
מנוע V6 בנזין כפול-מגדשים מפיק 409 כ"ס, 26 כ"ס יותר מה-V8 בנזין אטמוספרי בנפח 5.7 ליטר ב-LX570 היוצא. המנוע הקטן יותר מאפשר למקם מאחור ונמוך יותר את מערכת ההנעה ובכך להפחית משקל מחרטום. תיבת 10 הילוכים אוטומטית (שמונה בעבר) עם הנעה כפולה-קבועה והילוך כוח משלימים את שרשרת ההנעה.
יותר כביש: תצורת המיתלים זהה לזו ב-LX570 היוצא (עצמות עצה כפולות מלפנים וסרן חי מאחור) אבל הגיאומטריה שונה, מהלך המתלה ארוך יותר מלפנים ונבחר מיקום שונה לבולמי הזעזועים מאחור, במטרה לשפר את הנוחות. הם נתמכים קפיצי סליל ובולמי זעזועים אדפטיביים, עם מערכת הידראולית ממוחשבת המאפשרת מרווח גחון משתנה.
רשימת עזרי השטח כוללת בורר מצבי נהיגה שטח (אוטומטי, כורכר, חול, בוץ, שלג עמוק וסלעים) המתאים את המערכות השונות לתוואי הנבחר, ומאפשר כעת הפעלה גם ב-4H (רק בהילוך כוח בדגם היוצא). כבעבר יש בקרת זחילה המשמשת כמעין בקרת שיוט לשטח, ומערכת סיוע לתמרון בשטח טכני הבולמת את הגלגל האחורי-פנימי ומקטינה כך את רדיוס סיבוב. בצפון אמריקה משווקה ה-LX גם בגרסת F ספורט הכוללת דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה, כיול שונה לבולמי הזעזועים ולמוט המייצב, אך זו לא תוצע כאן.
מה עוד צריך לדעת: המראה שומר על הקווים הכלליים של ה-LX, אבל סבכת שעון החול בחרטום גדלה לממדי ענק. סביבת הנהג כוללת צמד מסכי מגע בקונסולה המרכזית. עליון ("12.3) לשליטה במערכת שמע וניווט, תחתון ("7) לבקרת האקלים. יש גם מצלמות היקפיות עם אפשרות להצגת התמונה מתחת לגחון הרכב ומערכת שמע של מארק לווינסון עם 25 רמקולים.
כעבר, לקסוס תציע אפשרות לצמד שורות מושבים מאחור עם מקום לשבעה נוסעים, או בגרסה מהודרת לארבעה בלבד עם צמד כורסאות מתכוונות מאחור הכוללות הדום לנוסע מימין, קונסולה מרכזית ביניהן עם מסך מגע לשליטה במערכת הבידור-נוחות, משטח טעינה אלחוטי ושקע חשמל. ה-LX מצויד במערכות הבטיחות המתקדמות של היצרנית לרבות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
מה אנחנו חושבים: ה-LX יתמודד כאן מול קאדילק אסקלייד, מרצדס GLS וב.מ.וו X7, אבל בשונה מהם יציע גם יכולת שטח מרשימה ואמיתית, בהתחשב בבסיס המצוין שמעניק לו הלנד קרוזר 300. מלבד זאת הוא ישדרג משמעותית את אולם התצוגה המקומי של לקסוס, שכיום לא כולל מספיק דגמים לחובבי הגה כמקובל במותגי יוקרה.