בקצרה:
  • המולטיוואן החדש של פולקסווגן זוכה לגרסת שטח
  • עם מרווח גחון משופר וצמיגי שטח אגרסיביים
  • בינתיים רק עם הנעה קדמית
טייק 7: הדור השביעי למסחרי של פולקסווגן עבר את השינוי המשמעותי ביותר מאז הוצג לראשונה לפני שבעים שנה. בעוד הטרנספורטר יתבסס על פורד טרנזיט כחלק משיתוף הפעולה בין היצרניות, המולטיוואן המפואר כגרסת נוסעים עושה שימוש בפלטפורמת MQB המשותפת לגולף.
חלק משמעותי במעמד האייקוני של הטרנספורטר קשור להיותו רכב טיולים אדיאלי, בעיקר בגרסת סינכרו ל-T3 שנחשב לאחד הדגמים הנחשקים ביותר כמו גם גרסאות כפולות הנעה לבאים בשושלת (T4 עד T6) שכונו פאנאמריקה. פולקסווגן בינתיים לא הציגה גרסה דומה למולטיוואן החדש, שבינתיים גם לא הוצג בגרסה כפולת הנעה, מה שלא מנע מסדנת delta4x4 הגרמנית לשדרג את יכולת השטח.
מה בתפריט: קפיצים של אייבך ובולמי זעזועים של בילשטיין מאפשרים הגבהת מרווח הגחון ב-4 ס"מ, לצד יכולת שיכוך משופרת בשבילים משובשים. על הקשר לקרקע אחראים צמיגים שטח אגרסיביים מסוג ג'נרל גראבר AT3. עוד נוספו מגן חזירים מלפנים עם צמד יחידות תאורה וגגון ייעודי למכלי דלק, מים, התקן לגלגל חלופי ושפאלות לחילוץ.
בתמונות שפורסמו ניתן להבחין כי מערכת ההנעה באב הטיפוס היא היברידית נטענת המוכרת של פולקסווגן, מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.4 ליטר (150 כ"ס) ומנוע חשמלי (115 כ"ס) עם תפוקה משולבת של 218 כ"ס. הכוח עובר רק לגלגלים הקדמיים דרך תיבת שישה הילוכים כפולת מצמד. מצברים בקיבולת 10.4 קוט"ש מאפשרים לו טווח נסיעה נקי מזיהום של 50 ק"מ.
מה אנחנו חושבים: אנחנו אוהבים את הטרנספורטר בכל אחת מגרסאותיו, החל מטנדר או ואן להובלת סחורות, דרך ביזנס סופר מפואר ועד הקליפורניה הנחשק. הצגת גרסה המשפרת את יכולת השטח של המולטיוואן החדש נראית כדבר מתבקש בהתחשב בכיוון "הפנאי" שפולקסווגן בחרה. אבל עם הנעה קדמית בלבד, השדרוג לא מעניק בפועל כמעט דבר. גרסאות כפולות הנעה למולטיוואן שצפויות להיות מוצגות בקרוב, יהיו בסיס טוב משמעותית להסבה.