בקצרה:
  • הונדה פיתחה אב טיפוס מעניין למסלול
  • נראה כמו CR-V, משחרר 800 כ"ס
  • גרסה סדרתית לא צפויה בקרוב
למסלול בלבד: חטיבת הביצועים האמריקאית של הונדה תציג בקרוב אב טיפוס מקורי וייעודי למסלול המרוצים. המראה מזכיר את ה-CR-V, לצורך קידום מכירות רכב הפנאי. היצרנית היפנית לא חושפת פרטים רבים אודותיו, למעט העובדה שמערכת ההנעה משלבת בנזין וחשמל עם תפוקה משולבת של 800 כ"ס.
לא ה-CR-V של השכן: הקשר לרכב הפנאי שניתן לרכוש באולם התצוגה של הונדה מסתכם כך נראה רק ביחידות התאורה. כבסיס משמשת שלדת צינורות ייעודית של מכונית מסלול המשלבת כלוב בטיחות תקני, ומהתמונות נראה שהמנוע ומערכת התמסורת מוצבים בתצורה מרכזית, בדומה ל-NSX שיצורה הופסק.
כל חלקי המרכב עשויים קרבון קשיח וקל משקל, עם שלל מסיטים וכונסים האמורים לייעל את זרימת האוויר ולהפחית מערבולות, בעוד שמאחור מוצב ספוילר ענק להגברת כוח ההצמדה. עוד ניתן להבחין מהתמונות שעל הקשר לאספלט אחראים צמיגי סליקס ייעודיים על חישוקים עם מנגנון נעילה מרכזי כמקובל במכוניות מירוץ. מערכת הבלימה ייעודית למסלול וכך גם ההגה, עם שליטה על מערכות הרכב ותצוגת מידע.
מה אנחנו חושבים: הקונספט שהונדה מציגה נראה מסקרן ומלהיב, אבל המערכות שהונדה תשלב בו כנראה לא יגיעו לדגמים סדרתיים. גם העובדה כי הונדה בחרה לרכב התצוגה מערכת הנעה ותיקה שעדיין מתבססת על בנזין, אינה מעודדת.
הונדה נחשבה במשך שנים לחדשנית, מתקדמת והנועזת ביותר בתעשיית הרכב היפנית, ואחת המבריקות בעולם, גם בנושא הנעה מחושמלת. אבל כיום היא מוצאת עצמה מאחור בתעשיית רכב שדוהרת במהירות שיא לחשמל. מכירות רכב פנאי לשוק האמריקאי הן דבר חשוב, פיתוח מערכות הנעה מתקדמות לעתיד חשוב אפילו יותר. ושם זקוקה היצרנית לניעור מסיבי.
פורסם לראשונה: 08:02, 19.02.23