• טסלה מודל S קבעה זמן הקפה מהיר יותר מפורשה GT2 RS
  • מערכות אווירודינמיות, בלמים וצמיגים שודרגו
  • בינתיים השיפורים הללו מונעים ממנה רישוי לכביש הציבורי
ביצועים מחשמלים: טסלה מודל S פלייד, קבעה זמן הקפה של דקה ו-28.2 שניות במסלול לגונה סקה בקליפורניה, מהיר בעשירית שנייה מפורשה 911 GT2 RS. ההישג הזה הופך אותה למכונית בייצור סדרתי השנייה המהירה ביותר אחרי המקלארן סנה (דקה ו-27.6 שניות). מדובר באחד המסלולים המפורסמים ביותר בצפון אמריקה, עם 3.6 ק"מ, שינוי גובה של 55 מטרים ולא פחות מ-11 פניות, כולל הקורקסקרו (Corkscrew) הנחשבת לאחת המפורסמות בעולם.
הפלייד היא הגרסה החזקה ביותר של המודל S: היא מצוידת בשלושה מנועים חשמליים, אחד מלפנים ושניים מאחור, המאפשרים בכך הנעה כפולה עם הכוונת מומנט מאחור. התפוקה המשולבת עומדת על 1,020 כ"ס המאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-2.1 שניות - מהר יותר מכל מכונית אקזוטית בעל מנוע בנזין, בדרך ל-322 קמ"ש מרביים.
איך היא עשתה זאת: למרות הביצועים המרשימים בקו ישר, נהיגת מסלול תובענית הרבה יותר, שכן המכונית נדרשת לשנות כיוון במהירות ומייצרת בכך עומסים קיצוניים על המערכות, המיתלים, הבלמים והצמיגים. המשקל הכבד של המודל S, כמעט 2.2 טון, לא משחק לטובתה מבחינה זאת.
לשם כך עברה המכונית תהליך השבחה בסדנת Unplugged Performance, המתמחה בשיפור ושדרוג דגמי יצרנית הרכב החשמלית, אך באופן שמונע ממנה את האפשרות לרישוי לכביש הציבורי ובשונה מזמני ההקפה של מקלארן ופורשה שבוצעו במכוניות סדרתיות. מתא הנוסעים הוסרו כל אביזרי המותרות, לרבות דיפונים ומושב אחורי, ובמקומם הותקן כלוב בטיחות תקני ומושב מרוצים לנהג, מה שאמור להביא להפחתה של כמה עשרות קילוגרמים.
הסדנה לא חושפת פרטים על אודות השינויים, אבל ניתן להבחין במערך המיתלים שהוקשח עם גיאומטריה שונה, ובולמי זעזועים של בילשטיין, בלמים משודרגים כשעל הקשר לאספלט אחראים צמיגי סליקס (ייעודיים למסלול המרוצים ללא רישוי לכביש הציבורי) של יוקוהמה. מלפנים הותקן מסיט אוויר מסיבי ומאחור כנף עצומת ממדים, שניהם ביחד אמורים לשפר את כוח ההצמדה, אם כי לא פורסם נתון רשמי לכנף. מאחורי ההגה התיישב אחד מנהגי המרוצים המפורסמים בצפון אמריקה - רנדי פובסט.
מה אנחנו חושבים: זמן ההקפה של המודל S מרשים, אבל הוא התבצע במכונית שעברה השבחה מסיבית, עם שינוים משמעותיים בהשוואה לגרסה המשווקת לציבור הרחב - עד כדי כך שנמנע ממנה רישוי לכביש הציבורי. אנחנו סקרנים לראות את טסלה משיקה גרסת קצה שמסוגלת לשבור שיאי מסלול בתצורה סדרתית היישר מאולם התצוגה.