"סוזוקי מצמידה אמנם את המילה "היברידית לאיגניס העדכנית, אבל מטעה בכך מעט את הקהל", כך דיווח ynet בעת השקתה המקומית של סוזוקי איגניס החדשה, לפני כמעט שנה. ונראה כי גם לקוחות החברה חושבים כך, שכן בבקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז נגד חברת מכשירי תנועה, יבואנית מכוניות המותג היפני לישראל, נטען כי החברה מציגה את רוב דגמי החברה כהיברידיים למרות שאינם כאלה, ובכך מטעה לקוחות.
1 צפייה בגלריה
סוזוקי איגניס
סוזוקי איגניס
סוזוקי איגניס - היברידית היא לא
לפי התביעה, שהוגשה בשם שני רוכשים, דגמי איגניס, סוויפט, ויאטרה וקרוסאובר מוצגים בפרסומי החברה ובדברי אנשי היבואן ללקוחות כ"מכוניות היברידיות", למרות שמדובר במכוניות בטכנולוגיית היברידי-קל, Mild Hybrid. בניגוד לטכנולוגיה היברידית מלאה, שבה מסוגלת המכונית לנוע בעזרת מנוע חשמלי בלבד ובכל לא לפלוט זיהום כלל, המכוניות של סוזוקי משתמשות (כמעט) ללא הרף במנוע הבעירה הפנימי. זאת מכיוון שהסוללה והמנוע החשמלי (3 כ"ס) שלהן זעירים, ותפקידם לסייע בעיקר בהפעלת מערכות עזר ברכב - למשל המתנע.
בעוד שבאירופה מדגישה סוזוקי כי ארבעת הדגמים הם Mild Hybrid, יבואנית סוזוקי לישראל לא מסייגת את הפרסום ואינה מבהירה שמדובר בטכנולוגיה פשוטה וכי למכונית אין אפשרות לנוע בעזרת המנוע החשמלי ללא קשר למהירות או למרחק.
יש לציין כי בישראל נמכרות מכוניות נוספות בטכנולוגיה היברידית-קלה, המשפרת את צריכת הדלק באחוזים בודדים (6% מוצהרים בסוזוקי איגניס, למשל), לעומת שיפור של כ-20%-25% בהיברידיות מלאות. אלא שהיבואנים שלהן לא מכנים אותן היברידיות, אלא מציינים כי מדובר ב-Mild Hybrid, בהתאם להנדרות היצרן.
התביעה מבקשת 10,000 שקל לשני התובעים, אך משאירה לבית המשפט לקבוע את הפיצוי הכולל. מכשירי תנועה מכרה מתחילת השנה כ-8,000 דגמי סוזוקי, מרביתם בגרסה ה"היברידית". התביעה הוגשה בידי עורכי הדין צחי פיסטל ועדי ערמן, ממשרד בן ארי, פיש סבן ושות' ועו"ד אחמד מסאלחה. ממכשירי תנועה נמסר כי יגיבו על התביעה כאשר תתקבל.