בקצרה:
  • ה-EQE SUV יהיה דגם חשמלי שמיני למרצדס
  • יהיה קצר, צר וגבוה מה-EQE הרגילה
  • ינחת כאן ברבעון השני של 2023
השמינייה: מרצדס ממשיכה בתנופת ההתחשמלות המהירה אותה החלה לפני שנים ספורות, ומציגה כעת EQE SUV, דגם חשמלי שמיני באולם התצוגה ורביעי על בסיס פלטפורמה ייעודית (EVA) ולא מוסבת. הוא ייוצר במפעל מרצדס באלבמה לצד ה-EQS SUV, ויתמודד מול מתחרים כמו ב.מ.וו iX הנוכחי ופולסטר 3 כשינחת כאן ברבעון השני של השנה הבאה.
בהשוואה ל-EQE המשמשת לו בסיס הוא דווקא קטן יותר, קצר ב-8 ס"מ (486 ס"מ) צר ב-2 ס"מ (194 ס"מ) עם בסיס גלגלים קצר ב-9 ס"מ (303 ס"מ) אבל הוא גבוה ב-17.5 ס"מ (168.5 ס"מ). תא המטען גדול ב-90 ליטר (520 ליטר) עם אפשרות להגדיל אותו ב-60 ליטר נוספים עם הצבת מסעד המושב האחורי בזווית ישרה יותר.
הנעה מוכרת: מערכות ההנעה דומות לגרסת הסדאן, עם מנוע חשמלי בודד המחובר לגלגלים האחוריים (292 כ"ס) בגרסת הבסיס (+350), עם מנוע חשמלי נוסף מלפנים בהספק זהה (350-4MATIC), או בגרסה הבכירה עם הנעה כפולה ו-408 כ"ס (500-4MATIC). לכולם מצברי 90.6 קוט"ש המאפשרים טווח נסיעה של בין 490 ל-590 ק"מ עם אפשרות לטעינה מהירה (170DC) המוסיפה טווח של 220 ק"מ ברבע שעה.
מערכת הבלימה הרגנרטיבית היא המוכרת של מרצדס, עם אפשרות בחירה בין שלושה מצבי עוצמה באמצעות מנופים מאחורי ההגה, בנוסף למצב אוטומטי הנעזר בנתונים ממערכת הניווט והרדאר מלפנים, ומתאים את העוצמה לתנאי ולמשתמשי הדרך. כאופציה יש מיתלי אוויר המאפשרים הגבהת מרכב ב-3 ס"מ במצב שטח ייעודי, והיגוי אחורי אקטיבי (10 מעלות) המעניק לרכב הגדול קוטר סיבוב צנוע מזה של A קלאס קומפקטית (10.5 מטר).
חשמל וביצועים: יהיו גם גרסאות ביצועים, עם 476 כ"ס ב-AMG43 וזינוק ל-100 קמ"ש ב-4.3 שניות, או 626 כ"ס (687 כ"ס במצב בוסט) ב-AMG53 וזינוק ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות, 0.3 שניות מהר יותר מה-iX M60. כציוד תקני יש מיתלי אוויר (בכיול שונה), היגוי אחורי אקטיבי (9 מעלות) וב-53 AMG גם מוטות מייצבים אקטיביים המסיעים לצמצום זוויות הגלגול.
על הקשר לאספלט אחראים צמיגי משילין פיילוט ספורט EV רחבים (275/40) על חישוקי "21, ובלמים גדולים יותר (378-415 מ"מ לפנים-אחור) עם אופציה לבלמיים קרמיים מלפנים (440 מ"מ).
מה עוד צריך לדעת: העיצוב הוא המוכר מהדגמים החשמליים של מרצדס, אבל במפתיע מקדם גרר דווקא זהה למתחרה ממינכן (0.25). כמקובל בתעשייה הוא עושה שימוש ניכר בחומרים ממוחזרים וידידותיים לסביבה למרכב, בתא הנוסעים ואפילו במערכות מכאניות. גם סביבת הנהג מוכרת מדגמי היצרנית עם 'היפר מסך' המשלב שלושה מסכים - לוח מחוונים דיגטלי "12.3, מסך מגע מרכזי "17.7 ומסך מגע "12.3 ייעודי לנוסע מלפנים במראה רצוף לרוחב 141 ס"מ. מרצדס תציע כאן את שלל מערכות הבטיחות המתקדמות שלה, וכמובן עדכוני תוכנה בענן.
5 צפייה בגלריה
מרצדס EQE SUV 53AMG
מרצדס EQE SUV 53AMG
מרצדס EQE SUV 53AMG
מה אנחנו חושבים: במשך שנים נהנתה מרצדס ובצדק מתדמית ומוניטין של יצרנית הרכב הטובה בעולם. אבל המעבר של התעשייה להנעה חשמלית והעובדה כי היא נאלצת להתמודד עם יצרניות רכב חדשות ונמרצות, הציבו סימני שאלה בנוגע ליכולתה לשמר את מעמדה הבכיר.
ונדמה שהשאלה הזו נענתה כבר. עם הצגת ה-EQE SUV יש למרצדס את היצע הדגמים החשמליים הרחב והמגוון בתעשייה, כזה שמציב אותה בעמדת יתרון אדירה לעומת המתחרים. בעיקר היא מאפשרת עם המגוון הקיים מעבר נוח ללקוחותיה מבנזין להנעה נקייה מזיהום.
אלא שבשונה מקטגוריות אחרות בהן הייתה בדרך כלל חלוצה, ה-EQE SUV יאלץ להתמודד עם מספר מתחרים איכותיים, בראשם רכב הפנאי החשמלי של היריבה המושבעת ממינכן הנחשב כיום לטוב מסוגו. יהיה מעניין.