בקצרה:
- ריינג'ר יהיה ראפטור שני באולם של פורד
- עם 288 כ"ס יהיה הטנדר החזק והמהיר בקטגוריה
- יעלה 475 אלף שקל, הופך אותו ליקר מסוגו
טורף קטן: זהו דור שני לריינג'ר ראפטור, דגם שני במשפחת הטורפים של פורד שנוחת באולם התצוגה המקומי, אחרי הברונקו. המנוע הוא V6 בנזין כפול מגדשים בנפח 3.0 ליטר עם 288 כ"ס, 75 כ"ס יותר ממנוע טורבו-דיזל-ארבעה-צילינדרים בריינג'ר ראפטור הקודם, שלא שווק כאן. ההספק אומנם הופך אותו לדגם החזק ביותר בקטגוריה, אבל נזכיר כי הוא נמוך בכ-100 כ"ס מגרסאות בשווקים שאינם כפופים לתקינה אירופאית כמו אוסטרליה, דרום אפריקה ומדינות המפרץ.
המנוע מצויד במערכת אנטי-לג לקיצור השהיית המגדש בעזרת שמירת לחץ לאחר שהנהג מרפה מדוושת התאוצה. החיבור הוא לתיבת עשרה הילוכים אוטומטית ותיבת העברה עם אפשרות בחירה בין הנעה אחורית לכביש יבש, כפולה-אוטומטית עם העברת כוח לפנים לכביש רטוב, כפולה לשטח והילוך כוח. לחובבי הז'אנר, סעפת פליטה אקטיבית אחראית לשינוי הצליל בהתאם למצב הנהיגה הנבחר.
לקפוץ לגובה: שלדת הסולם מחוזקת במקומות אסטרטגיים עם מערך מיתלים משודרג. מלפנים יש זרועות מתלה (עצמות עצה כפולות) עשויות אלומיניום וארוכות יותר, מאחור יש סרן חי שנתמך בקפיצי סליל, לעומת עלים בגרסה הרגילה. בולמי זעזועים של פוקס ("2.5) אחראים לקשר בין השלדה לצמיגי שטח דו-שימושיים (BFGoodrich AT), גדולים מאלה של הדגם הרגיל ("33).
מפסק הסרנים מורחב (ב-9 ס"מ), מרווח הגחון גדל ב-3.8 ס"מ (27.2 ס"מ) וזוויות הגישה-נטישה (25-32 מעלות) גדולות ב-2 מעלות. לצד זאת נציין שכושר הגרירה (2.5 טון) נמוך בטון מזה של ריינג'ר רגיל.
בורר נהיגה כולל שלושה מצבים לכביש (רטוב, רגיל וספורט) וארבעה לשטח (סלעים, חול, בוץ ובאחה) המשנים את כיול המערכות השונות (מנוע, תיבת הילוכים ובקרת משיכה ויציבות). יש גם מערכת בקרת שיוט לשטח לטובת קצב זחילה בעליה או בירידה. יכולת העבירות נשכרת מנעילות דיפרנציאל אחורי וקדמי.
תנאי שירות: מבחינה ויזואלית נבדל הראפטור מריינג'ר הרגיל בסבכה אגרסיבית יותר עם כיתוב שם היצרנית במקום לוגו פורד, פגוש קדמי שונה עם מיגון ייעודי לגחון, בתי גלגלים מורחבים וצמד מפלטים מאחור. תא הנוסעים כולל כמו בגרסה הרגילה לוח מחוונים דיגיטלי ("12.4) ומסך מגע גדול ("12) אבל עם תצוגת שונה, יש מושבים שונים עם תמיכת גוף משופרת, וגלגל הגה שטוח בחלקו התחתון עם פס מרכוז בחלקו העליון ומנופי שליטה ידנית בהילוכים מאחוריו.
רשימת האבזור כוללת בין היתר ריפודי עור, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, משטח טעינה אלחוטי ומצלמות היקפיות בעוד מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
מה אנחנו חושבים: הריינג'ר ראפטור החדש מביא לשדרוג מכל בחינה בהשוואה לקודמו. החל בביצועים, דרך שיפור יכולת הנסיעה בשבילים מהירים והעבירות. בכך הוא מייחד את פורד כיצרנית יחידה שמציעה גרסאות ספורט-שטח קיצוניות. נכון שהמחיר גבוה בהרבה מהמקובל בטנדרים רגילים, אבל הוא בפירוש אינו רגיל, משום בחינה.