בקצרה:
  • ה-EQE תהיה חשמלית "אמיתית" שניה של המותג
  • עם טווח עצום של 660 ק"מ וטעינת 250 ק"מ ב-15 דקות
  • צפויה לנחות אצלנו ברבעון הראשון של 2022
חשמלית ייעודית: ה-EQE היא מכונית חשמלית שביעית שמרצדס מציגה, אבל רק שניה שמשתמשת בפלטפורמה חשמלית אמיתית ולא מוסבת כמרבית דגמיה. ה-EVA הייעודית לרכב חשמלי שעשתה פרימיירה בספינת הדגל EQS. שלא במקרה, מרצדס בוחרת להעניק מראה דומה מאוד ל-S החשמלית, הן המרכב והן סביבת הנהג עם אופציה לשלושה מסכי OLED מרהיבים - לוח מחוונים ומסך מגע לנוסע ("12.3 כל אחד) ומסך מגע מרכזי ("17.7), המייצרים מראה אחיד לרוחב 141 ס"מ.
בהשוואה ל-E קלאס הרגילה היא ארוכה בסנטימטר (494.5 ס"מ), רחבה בלא פחות מ-11 ס"מ (196 ס"מ), גבוהה ב-5 ס"מ (151 ס"מ) ובעלת בסיס גלגלים עצום שארוך ב-18 ס"מ (312 ס"מ). הנתון האחרון (יחד עם ממד הגובה והרוחב הנדיבים) אמור לאפשר תא נוסעים ענק עם תוספת יוצאת דופן בעיקר ליושבים מאחור. תא המטען לעומת זאת צנוע ב-110 ליטר (430 ליטר).
מטולה-תל אביב-אילת ללא עצירות: מצברי 90 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה עצום של 660 ק"מ בין טעינות, וזה לא הנתון המרשים היחיד, שכן טעינה מהירה (170DC) תאפשר להוסיף 250 ק"מ בתוך 15 דקות בלבד, או 80% סוללה (יותר מ-500 ק"מ) בתוך 32 דקות.
הגרסה היחידה בינתיים בהיצע מצוידת במנוע חשמלי אחורי עם 292 כ"ס אך בעתיד יוצעו גם גרסאות כפולות הנעה עם מנוע נוסף מלפנים. מערכת טעינה רגנרטיבית תאפשר שלושה מצבי שליטה ידנית בהאטה באמצעות מנופים מאחור ההגה, או מצב "אוטומט" הנעזר ברדאר על מנת להתאים את עוצמת הבלימה למצב התנועה.
ה-EQE תצויד כאופציה במערכת מיתלי אוויר אדפטיביים עם אפשרות להנמכת מרכב במהירות גבוהה על מנת להפחית את מקדם הגרר. אופציה נוספת היא מערכת היגוי אחורי אקטיבי המקטינה את קוטר הסיבוב בכמעט שני מטר (10.7 מטר) - פחות מ-A קלאס קטנה.
מה אנחנו חושבים: למרות שה-EQS המרשימה תהיה ספינת הדגל החשמלית של מרצדס, במובנים רבים ה-EQE חשובה ממנה משמעותית ועשויה להפוך לאחת החשמליות היותר מעניינות שיעלו על הכביש בשנה הבאה. שכן היא עשויה להנגיש - עד כמה שמאות רבות של אלפי שקלים יכולים להשמע כך - את הטכנולוגיה של ה-EQS עצומת המידות בממדים קטנים יותר וללא ספק תג צנוע יותר.
לא פחות חשוב מכך, היא חשמלית ראשונה בקטגוריית דגמי סאלון הפופולרית באירופה, בינתיים ללא תשובה מהמתחרות הגרמניות. עם טווח נסיעה עצום, האיכויות הגבוהות של מרצדס והתדמית המעולה שלה, אין ספק כלל שבשוק הביתי היא תהיה הצלחה גדולה. אצלנו? תג המחיר מול מתחרות עתידיות יהיה זה שייקבע.