בקצרה:
  • פורשה חושפת קונספט למכונית על חשמלית
  • עם הבטחה ליחס הספק-משקל של כ"ס לק"ג
  • והבטחה נוספת להיות המהירה ביותר בנורבורגרינג
גיבורת על וחשמל: המישן X הוא קונספט למכונית על חשמלית של פורשה, לרגל חגיגות 75 שנים למותג. עבור היצרנית מדובר ביורשת רוחנית לדגמי קצה כמו ה-959 שהייתה המהירה בעולם (317 קמ"ש) בזמן השקתה בשנות השמונים, הקררה GT משנות האלפיים וה-918 ספיידר ההיברידית מהעשור הקודם שהייתה המכונית ראשונה לרדת מרף 7 דקות במסלול הנורבורגרינג.
כעת מבטיחה פורשה כי גרסת הייצור למישן X תהיה המהירה ביותר ב"גיהינום הירוק", ומסמנת בכך מטרה על היצרנית הגרמנית השניה משטוטגרט שמחזיקה כיום בתואר – מרצדס AMG One עם 6 דקות ו-35.2 שניות.
סוס לכל ק"ג: פורשה לא מפרסמת פרטים טכניים, אבל מבטיחה שיחס ההספק-משקל יהיה כ"ס לכל ק"ג, ומבחינה זו ניתן לצפות לכ-1,500 עד 1,600 סוסים וקילוגרמים בין היתר הודות לשימוש בקרבון לשלדה ולחלקי המרכב. עוד היא מציינת כי כוח ההצמדה יהיה גבוה מה-911 GT3 RS (860 ק"ג) בעוד שמצברים במתח 900V יאפשרו קצב טעינה מהיר פי שניים מהטייקן (270 קילוואט).
בהשוואה ל-911 המישן X קצרה ב-2 ס"מ (450 ס"מ) נמוכה ב-10 ס"מ (120 ס"מ) ועם בסיס גלגלים ארוך ב-28 ס"מ (273 ס"מ). העיצוב החיצוני שואב השראה מרכבי המירוץ שהשתתפו ב-24 השעות של לה מאן, בו יש לפורשה יותר ניצחונות מכל יצרנית אחרת (19), ואליו היא חוזרת השנה אחרי חמש שנות היעדרות. הן ביחידות התאורה מלפנים, באופן פתיחת הדלתות כלפי מעלה ובאינסוף כונסי ומסיטי אוויר. על הקשר לאספלט אחראים צמיגי מישלין פיילוט ספורט קאפ 2 המולבשים על חישוקים ("20 מלפנים, "21 מאחור) עם מנגנון נעילה מרכזי.
בתא הנוסעים יש צמד מושבי באקט מקרבון, אך בצבע שונה לנהג ולנוסע. מול הנהג הגה דומה לזה של מכוניות מירוץ עם מנופי שליטה ידנית מאחוריו, בעוד מול הנוסע צג דיגיטלי קטן ושעון "ספורט כרונו" אנלוגי.
מה אנחנו חושבים: לפורשה יש הון אנושי נדיר בתעשייה, של מהנדסי רכב הנחשבים לטובים בעולם. והם מצליחים לשדרג ולשכלל את הביצועים והיכולת הדינמית ולא רק של דגמי על כמו אלה אותם המישן X מיועדת לרשת או דגמי קצה ל-911 ולקאיימן, אלא גם לאפשר לה להיות חלוצה בשילוב יכולות דינמיות גבוהות, ברכב פנאי עם הקאיין הראשון מתחילת שנות האלפיים או ברכב חשמלי עם הטייקן מסוף העשור הקודם.
ולכן אין ספק כי כשתגיע לייצור סדרתי היא תקבע רף חדש בתעשייה, גם בגלל ההיסטוריה גם מכיוון שלפורשה יש כיום שיתוף פעולה הדוק עם רימאק הקרואטית. חבל רק שניאלץ להמתין לפחות שלוש שנים עד שתגיע לכביש הציבורי.