בקצרה:
  • וולוו EX90 יהיה רכב פנאי חשמלי לשבעה
  • עם 4.9 שניות ל-100 קמ"ש ו-600 ק"מ טווח
  • צפוי לנחות בישראל רק במהלך 2024
חשמלי לשבעה: ה-EX90 יהיה דגם חשמלי שלישי ליצרנית השוודית, אחרי ה-XC40 וה-C40, וראשון עם מקום לשבעה נוסעים. כבסיס משמשת בו פלטפורמת SPA2, המשותפת גם לפולסטר 3 שייוצר לצדו במפעל החברה בדרום קרולינה. הוא ישווק תחילה בשתי גרסאות, לשתיהן צמד מנועים חשמליים המספקים הנעה כפולה עם 408 כ"ס, וזינוק ל-100 קמ"ש ב-5.9 שניות בגרסת הבסיס, או 517 כ"ס עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות בגרסת הביצועים. למצברים תוצרת CATL קיבולת מרשימה של 111 קוט"ש ולכן הם מאפשרים טווח של כ-600 ק"מ, עם טעינה מהירה (250DC) ומילוי מ-10% ל-80% בחצי שעה.
בסיס הגלגלים שלו זהה (298.5 ס"מ) לדגם אותו הוא צפוי להחליף, ה-XC90. אבל הוא ארוך ב-8.5 ס"מ (503.5 ס"מ), רחב ממנו ב-4 ס"מ (196.4 ס"מ) ונמוך ב-3 ס"מ (174). תא המטען מכיל 310 ליטר כשכל המושבים בשימוש, 655 ליטר כשהשורה השלישית מקופלת.
מה עוד צריך לדעת: ה-EX90 עושה שימוש ניכר בחומרים ממוחזרים, 15% מהפלדה ומהפלסטיק ו-25% מהאלומיניום. העיצוב החיצוני הוא אבולוציה לקו הנוכחי של וולוו עם יחידות תאורה קדמיות בצורת פטישו של תור. ויתור על סבכה קדמית ובחירה בידיות פתיחת דלתות מוסלקות אחראים למקדם גרר נמוך יחסית (0.29).
כמו בפולסטר 3, גם כאן סביבת הנהג כוללת לוח מחוונים דיגטלי ומסך מגע ענק ("14.5) עם מערכת הפעלה של גוגל המאפשרים לוותר כמעט לחלוטין על מתגים, למעט חוגת שליטה. בורר ההילוכים כאן הוא ידית מימין להגה, בדומה למקובל במרצדס. כאופציה תוצע מערכת שמע ייחודית של B&W עם 25 רמקולים.
מערך הבטיחות של ה-EX90 יהיה מהמתקדמים בתעשייה ומבוסס על שורה של חיישנים לרבות רדאר, מצלמות ו-LiDAR הסורקים את סביבת הרכב, ומצלמות וחיישנים הסורקים את הנהג. לדברי היצרנית מערכות אלו יוכלו לקבל עדכוני OTA (דרך הענן) על מנת לאפשר הרחבת יכולת הפעולה בעתיד.
מה אנחנו חושבים: ה-EX90 נראה כאחד הדגמים המסקרנים ביותר של וולוו, עם ביצועים וטווח נסיעה מרשימים ומערכת בטיחות יוצאת דופן. והוא נכנס לקטגוריה שכיום כוללת בעיקר מתחרים כמו מרצדס EQS SUV שצפוי להיות יקר ממנו, וקיה EV9 שיהיה כנראה פחות יוקרתי. הבעיה הגדולה היא שכמו שאר דגמי היצרנית השוודית, גם הוא ינחת כאן באיחור ניכר לאחר ההשקה העולמית. ובקצב ההתפתחות הטכנולוגית המהירה כיום בתעשייה, הוא עשוי למצוא עצמו בקטגוריה שכבר תהיה עמוסת מתחרים מודרניים ממנו.